bdk Startet 3.Juni.2017 Del på Facebook Startet 3.Juni.2017 Har en Mariner 115hk optimax motor som har en litt små irriterende feil. Det som skjer er følgende: Når jeg skal til å gi gass for å få båten i plan, så reduseres plutselig turtallet, som oftest like før båten er i plan, om jeg fortsetter å skyver gasshendelen forover skjer det ingenting, jeg må ta den ned i tomgang for så å gi gass igjen, og da går motoren som den skal. Dette kan skje alt fra 1-5 ganger i løpet av en tur. Men skjer kun når man skal dra båten opp i plan. Ikke når man har fått båten opp i fart. Av og til har jeg opplevd at når jeg ligger i 5 knop, så begynner motoren sakte men sikkert å gå ned på turtallet, da nytter det ikke å skyve gasshåndtaket forover, skjer ingenting, må ned i tomgang for så å gi gass igjen, og da er alt i orden. Jeg har byttet TPS (throttle position sensor) men det hjalp ingenting. Noen som har hvert borti lignende eller som har noen gode forslag til hvor jeg kan feilsøke, før jeg sender den på verksted. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Juni.2017 Del på Facebook Svart 3.Juni.2017 min første innskytelse er bensintilførsel - å få båten opp i plan er kraftkrevende. (men da burde du normalt merket noe under fart også) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.