Gunda Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Hei ! Prøver meg for første gang med et innlegg : Har tidligere sett diverse diskusjoner om gassbruk ombord og blir veldig usikker etter hvert ! Jeg har kok + kjøleskap på gass. Noen hevder at de skrur av hovedventilen på gassflasken om natten, men dette er jo ikke så greitt med tanke på kjøleskapet ! Kan jeg sove godt om natten, selv om gassen til kjøleskapet står på ?? Har forøvrig gassalarm i kjølsvinet. Hva gjør dere med hovedstrømbryteren om natten ? Quote Link to post
Krapyl Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Jeg skrur av gassen ved slangen til komfyren etter hvert bruk. Har lekkasjetester og gassalarm. Strømbryteren skrur jeg aldri av når båten er i bruk. Skrur av på flaska og strømbryterne når båten er vel tilbake i hjemmehavna. Quote Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 jag stenger ventilen på flaskan, innan jag har tenkt skaffa elektrisk ventil o stenge efter varje gång jag använt köket! Quote S/Y Gunga Din Link to post
Baltic Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Vi bruker gasskomfyren ombord kun en eller to ganger pr. dag. Synes da det er en grei sak å koble av ventilen på flaska, ute på badeplattformen, etter bruk. For sikkerhet skyld! Har også lekkasjetester fra Primus på sprayboks, men har den beste følelsen med å koble helt av etter bruk,- ihvertfall før familien legger seg til å sove! Det enkle er ofte det beste... Quote Link to post
Sigurd Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Kan jeg sove godt om natten, selv om gassen til kjøleskapet står på ?? Har forøvrig gassalarm i kjølsvinet.JA..du kan sove godt om natta hvis anlegget ditt er i forskriftsmessig stand. Er du i tvil så få en fagmann til å sjekke over. Jeg sover som en stein med gass til oppvarming, kjøleskap, VV og 6 kokebluss. Alarm i kjelleren som jeg sjekker jevnlig med engangslighter. Alle hovedbrytere alltid på. Kobler kun i fra flaska når jeg reiser hjem. Quote Link to post
Recommended Posts