Jump to content

Grunnberøring førte til ny propell på Mercruiserdrevet.

Hebbe

Recommended Posts

Nå var det min tur til å møte moderjord. Er hyttetur på Søndre Sandøy på Hvaler og klarte på fredagen gå på feil side av en stake ed det følge at propell ble rasert. Møte med moder jord foregikk i ca 3 knop. Etter dette kjørte vi til Skjærhallen for å hente noen som skulle være med oss på hyttetur. Det rista og skaka noe forferdelig så denne turen gikk pent og pyntelig. Vi fikk henta folket og bestemte oss for å lure oss overvtil Herføl marina for å se om de kunne hjelpe oss. Kom DIL Herføl, Vårt besøk og kona gikk og kjøpte en øl på puben. Jeg fikk tak i han som driver Mariann. Klokka var da ca kl 17:00. Kjørte båten bort til krana og heiste "sjarken" opp.

IMG_1570.JPG.d1800799eb70b2b29b116324ff87e5a7.JPG

Min helt fjernet så "propellvraket" og vi gikk innpå verkstedet for å finne en som passet. Herføl marina lever av slike som meg som driter seg ut å raserer propellen. Dette var tydelig sor lagret av propeller var stort, og selvsagt så hadde de også min. 10 minutter senere var ny satt på og båten igjen på sjøen.

IMG_1573.JPG.8af548d2ce6c359e8dcf000ea49caf20.JPG

Var veldig fornøyd med servicen som Herføl marina gav meg. Selvsagt kostet dette litt, men når en får slik hjelp så er det alle tiders. Fra jeg grunnstøtte og til alt var ordnet gikk set kun 1,5 time. Noen ganger er en bare heldig når en driter seg ut.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...