Jump to content

Grunnberøring førte til ny propell på Mercriuserdrevet.

Hebbe

Recommended Posts

Nå var det min tur til å møte moder jord. Er på hyttetur på Søndre Sandøy på Hvaler og klarte på fredagen gå på feil side av en stake med det følge at propell ble rasert. Møte med moder jord foregikk i ca 3 knop. Etter dette kjørte vi til Skjærhallen for å hente noen som skulle være med oss på hyttetur. Det rista og skaka noe forferdelig så denne turen gikk pent og pyntelig. Vi fikk henta folket og bestemte oss for å lure oss overvtil Herføl marina for å se om de kunne hjelpe oss. Kom til Herføl, vårt besøk og kona gikk for å kjøpe en øl på puben. Jeg fikk tak i han som driver marian. Klokka var da ca kl 17:00. Kjørte båten bort til krana og heiste "sjarken" opp.

IMG_1570.JPG.d1800799eb70b2b29b116324ff87e5a7.JPG

Min helt fjernet så "propellvraket" og vi gikk innpå verkstedet for å finne en som passet. Herføl marina lever av slike som meg som driter seg ut å raserer propellen. Dette var tydelig for lagret av propeller var stort, og selvsagt så hadde de også min. 10 minutter senere var ny satt på og båten igjen på sjøen.

IMG_1573.JPG.8af548d2ce6c359e8dcf000ea49caf20.JPG

Var veldig fornøyd med servicen som Herføl marina gav meg. Selvsagt kostet dette litt, men når en får slik hjelp så er det alle tiders. Fra jeg grunnstøtte og til alt var ordnet gikk det kun 1,5 time. Noen ganger er en bare heldig når en driter seg ut.

Edited by Hebbe (see edit history)

Båten har sin faste plass i hagen.......