Troll 20 Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Vel, helt ny er den jo ikkje da siden den er fra -75, men den er da tross alt eit år nyare enn den eg har fra før Båten er ein Kommedal på 27 lange fot og er utstyrt med ein Sabb 2G med vribart propellanlegg og kjølesløyfe med godt ferskvann og frostvæske Bildet er fra da båten var slippsatt for drøye 3 uker siden og blei stoffet og sinket under... Quote Troll 20 Kommedal 27Coronet 26 Family Link to post
Baltic Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Flott båt! GRATULERER OG LYKKE TIL SOM NY EIER Quote Link to post
bjoris Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Gratulerer, store planer for sommerferien nå tenker jeg? Quote Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Poseidon Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Gratulerer med flott båt Dette er en helt typisk Kommedalsbåt; fint avstemte linjer hele veien, et harmonisk overbygg - og så en karakteristisk "Kommedalsrau" Med en 2-cyl SABB i den solide og gode båten har du lagt grunnlaget for mange kjekke turer på sjøen - gratulerer enda en gang! Quote Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Suzuki Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Nå blir du populær hos Walter_S.. Suzuki Quote No boat needed.. Link to post
Hebbe Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Gratulerer med flott båt - og så en karakteristisk "Kommedalsrau" Denne "drektige hoppe rompa" kan en hver være misunnelig på.... Gratulerer en masse... Quote Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
M/S Bastard Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Gratulerer, nydelig båt og ikke minst nydelig lyd på motor Savner 2G´en en smule ja... Quote Link to post
dieseldyret Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Gratulerer fine former på denne skuta ja Quote Link to post
Divemaster Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Gratulerer med anskaffelsen av ny skute! Quote Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Platt Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Gratulerer! Kult med trebåt! Mvh. FrankA - som fortsatt ikke har fått båten på vannet, og er redd for at den skal sprekke opp i varmen - Quote Link to post
hoistthesails Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Grattuler ja, den var faenmeg nydelig Quote Vet du hva? Når det nappær ska du dra Link to post
Walter_S Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 (edited) Ja, en skikkelig Kommedalsbåt - også DEN motoren, da!! Perfekt kombinasjon. Alt er lagt til rette for å bli en fornøyd trebåteier nå! Gratulere med nyanskaffelsen, Troll 20! Nyyyydelige linjer..... Litt missunnelig........ Edited June 30, 2005 by Walter_S (see edit history) Quote Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Sinus_nor Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Ja gratulerer jeg også. Flott båt! Quote Link to post
Astor Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Astor sender de beste gratulasjoner, Velkommen i snekke-gjengen!! Flott båt du har skaffet deg. Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
kapptein Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Slutter meg til rekken av helhjertede gratulanter, en båt ganske etter min smak! En vellykket kombinasjon av det robuste og det estetiske. Tør man spørre om pris?? Quote Mjøssamlingene Link to post
Troll 20 Posted July 1, 2005 Author Share Posted July 1, 2005 Takker for gratulasjoner. No får vi bare håpe på at eg ikkje går på ein smell med for mykje pussing på treverket da eg har to små gutter hjemme på hhv. 2,5 år og 15 dager, samt ein kone som ikkje er for interressert i båtpuss, men det er jo lov å håpe at det blir litt tid til balsam for sjelen med varmluftpistol, lakkskrape og Owatrol D1 og D2 etter kvart Om ikkje annet så i alle fall ein liten uke til våren igjen... Ellers er det litt i gripe fatt i ombord på sikt, men da heldigvis ikkje med skroget da det ser meget bra ut og det finnes ikkje ein dråpe vann innabords forut for bakveggen. Så skroget virker tett og godt og velholdt... Må skifte kryssfineren som ligger på rorhustaket under plasten som overbygget er dekket med. Kryssfineren her har sett bedre dager og er litt småråtten her og der, men taket er heilt tett grunnet plastdekkingen. Så er det også litt lekkasje inn vinduene i front av rorhuset når det regner fælt eller når man går i tung sjø med tilhørende sjøsprut over båten. Og så lurer eg på å heve taket på rorhuset da det er ein anelse lavt der inne til ein mann på 195 cm på sokkelesten, kjedelig å gå med hodet gått på skakke heile tiden , men må vurdere hevingen i forhold til båtens linjer og proporsjoner... Prisen er det lov til å spørre om ja, den var forsåvidt hyggelig i en størrelseorden av 25 lapper av den største sorten trykkeriet klarte å produsere Quote Troll 20 Kommedal 27Coronet 26 Family Link to post
Recommended Posts