Egor Startet 4.Juni.2017 Del på Facebook Startet 4.Juni.2017 Firkantet vanntank (kaldtvann) lekker i skjøt (sveiset skjøt), oppdaget i dag da jeg var tilfeldigvis i motorrommet mens tanken fyltes opp. Når den var full så sprutet det vann gjennom tre små hull (som en liten fontene) i den øverste skjøten (kanten). Jeg løp ut og skrudde på kranen, vannet rant ut og sprutingen stoppet. Hva kan ha skjedd? Er det materialtretthet? Sveisefeil? Skal ikke tanken være av rustfritt stål? Hvordan skal jeg enklest få fikset dette? Lim mm? Sveise? Enklest metode er å foretrekke. Sitér dette innlegget Link to post
Egor Svart 5.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2017 hm. virker som et problem som bare angår min vanntank :) Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 6.Juni.2017 Del på Facebook Svart 6.Juni.2017 Hvor gammel er båten din? Høres ut som en reklamasjonssak synes jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Egor Svart 6.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2017 2007. Akkurat 10 år gammel. Her er bilde Sitér dette innlegget Link to post
Egor Svart 6.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2017 Det er sprekk/små hull der dere ser skjolder Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 7.Juni.2017 Del på Facebook Svart 7.Juni.2017 Dårlige sveiser ja... Men det ser bør en sveiser fikse lett.. Kanskje litt knot å komme til. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 7.Juni.2017 Del på Facebook Svart 7.Juni.2017 Jeg ville prøvd med en god lim som hefter godt til det aktuelle underlaget og som tåler vann. Legg tykt og bredt. Husk å rense kontaktflatene godt og følg anvisningen. Ikke sikkert det varer evig, men burde holde flere år og samtidig være en enklere metode enn sveis. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Joltus Svart 7.Juni.2017 Del på Facebook Svart 7.Juni.2017 Ja god ide. Ville limt noe oppå da. Noe plast vinkel. Slik at det blir tett og sterkt. Det er jo ikke noe trykk der så ikke mye som skal til. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 7.Juni.2017 Del på Facebook Svart 7.Juni.2017 Skjær til og dytte glassfibermatte ned i limen. Lim bredt og tykt. Ta hele skjøten når du er i gang. Også der det ikke lekker. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Brigg Svart 7.Juni.2017 Del på Facebook Svart 7.Juni.2017 Jeg ville brukt kjemisk metall. Og borret opp hullene litt først dersom de er for små til å få stoffet skikkelig nedi. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Egor Svart 10.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2017 Takk for alle tips! Går for lim/kjemisk metall hvis det er ok for vannkvaliteten :) Sitér dette innlegget Link to post
Egor Svart 16.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2018 Tanken er nå sveiset - kostet 2500 med mva :D Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.