Jump to content

Dårlig service og pengegriskhet, Indre Oslofjord..

celter

Recommended Posts

Etter 3 sesonger med båt i indre Oslofjord gir jeg nå opp. Aldri i noen sammenheng er jeg møtt med så mye uvilje, mangel på service, manglende fagkunnskap og pengegriskhet som i båtmiljøet. Samtlige erfaringer med båtplass, vinteropplag, reparasjoner og service har vært negative. Maken til gjeng med uvitende og uvennlige griske dri***ekker. Det virker på meg som det bare er en type kunder som er velkommen i marinaene og det er dem som skal kjøpe ny båt. DA, er servicen bra, helt til båten er kjøpt. Hadde det ikke vært for at jeg har litt sunt bondevett og ikke går på alt man forteller meg så hadde jeg ruinert meg på disse årene. Jeg har fått nok og båten er til salgs. Lykke til videre til dere som finner dere i slik behandling.

Det blir bedre jo lenger ut fjorden du kommer. Likevel er jeg til dels enig med deg. Mange skal tjene mye for lite innsats. Hederlige unntak finnes. Noen er i særklasse serviceminded slik som Powertrain Norge AS som jeg akkurat skrev om i strengen "Forhandlere jeg har god erfaring med"

Likevel. Det er en meget stor fordel å kunne gjøre mye selv. I tillegg er det en stor fordel å ha noen kontakter i båtbransjen. Og så må du ikke glemme at båt er luksus. Dyr luksus. Og alt som lages for båt koster det tredobelte av om det var laget for noe på landjorda.

Lykke til med valget.

Lotus

PS: Når våren kommer og du får en slik rar og følelse, rastløs nærmest, så vet du hva det er. Du har hatt båt før og kjenner igjen symptomene. Da kan du enten krype til forhandleren og be på dine knær om at han bare MÅ selge deg en lite skjærgårdsjeep. Alternativt kan du desperat prøve å holde abstinensene i sjakk mens sommersola iherdig tærer ned viljestyrken din der du kryper tilbake til båtpusher'n din.

Har ikke samme erfaring som celter. Har hatt båt i indre Oslofjord i mange år. Det meste ordner seg, og jeg er veldig fornøyd med service'en på den marinaen jeg bruker.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har heller ikke samme erfaring som celter. Jeg har fått god behandling der jeg har vært,- både tidligere i Oslo og nå i Bærum :yesnod:

Men, det er vel slik at det alltid er noen sorte får i en stor flokk... Men som sagt,- jeg har fått fin behandling der jeg har vært! Jeg har snakket med mange i båtbransjen og mitt inntrykk er at de aller fleste er greie folk. At det koster å ha båtplass, både på hav og land, i sentrale strøk- er en annen sak!

Etter 3 sesonger med båt i indre Oslofjord gir jeg nå opp. Aldri i noen sammenheng er jeg møtt med så mye uvilje, mangel på service, manglende fagkunnskap og pengegriskhet som i båtmiljøet. Samtlige erfaringer med båtplass, vinteropplag, reparasjoner og service har vært negative. Maken til gjeng med uvitende og uvennlige griske dri***ekker. Det virker på meg som det bare er en type kunder som er velkommen i marinaene og det er dem som skal kjøpe ny båt. DA, er servicen bra, helt til båten er kjøpt. Hadde det ikke vært for at jeg har litt sunt bondevett og ikke går på alt man forteller meg så hadde jeg ruinert meg på disse årene. Jeg har fått nok og båten er til salgs. Lykke til videre til dere som finner dere i slik behandling.

<{POST_SNAPBACK}>

Den som gir seg har tapt. :smash:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

jeg er veldig fornøyd med service'en på den marinaen jeg bruker.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg og. Kan det hende det kommer av at vi er på samme sted? Jeg har hatt båtplass der siden 1979, og har alltid vært fornøyd og fått den hjelpen jeg trenger.

Imidlertid er jeg enig i at det er dyrt å ha båt, men personlig syns jeg det er verdt det. Om noen timer setter jeg kurs for Bohuslän og Læsø, og blir forhåpentlig borte i tre uker.

Redigert av Pirus (see edit history)

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...