Jump to content

Tungstartet vp 4.3 gs

Morten90

Recommended Posts

Hei. 

Har en vp 4.3 gs som jeg trenger litt hjelp med. 

Sliter litt med at motoren ikke vil starte uten at jeg har den del gass på, selv når motoren er varm starter den ikke uten at jeg gir litt gass. Ellers så starter motor på første tørn når jeg gir den litt gass. Noen som har noen tips til hva jeg bør sjekke/bytte? 

Takk på forhånd 

Du seir motor er tungstartet men at den alltid starter på første tørn. ????  Å måtte gi litt gass er jo også heilt etter bruksanvisningen.  Hva er problemet igjen sa du?:confused:

Første tørn med en del gass ja. Gjelder både når motor er kald og varm. Ser båter som andre har starter fint uten og måtte bruke en del gass for og få start på den når motor er varm. 

Morten90 skrev for 3 timer siden:

Første tørn med en del gass ja. 

Det høres jo ut som et luksusproblem dersom båten starter med en gang, med litt gass ?

Dersom du pumper to ganger på gassen (i bånn), starter den uten mye gasspådrag da ?

Går motoren ellers fint, så er det neppe problem med dyser eller bensintilførsel forøvrig ?