Jump to content

Styrekabler som ikke funker


NidelvWilliam

Recommended Posts

Hei trenger hjelp. Satt ut båten for første gang i år gledet meg som bare det. Skulle rette opp motoren før jeg starten men når rattet gikk rundt responderte ikke motoren. Det lagde en litt rar knaselyd men rattet gikk rundt som normalt. Motoren rikket seg ikke. Titta bak rattet og alle ledningene var fortsatt inntakt i boksen. Tenkte kanskje kablene hadde rustet i stykker eller noe slikt fordi det er en litt gammel båt og gammelt styresett. Motoren er kliss ny, en Suzuki DF15 LB 2016 mod. Den starta og gikk som en engel. Er dette noe jeg kanskje kan fikse selv eller skal jeg legge den inn til service, og hvor mye vil dette koste? 

Redigert av NidelvWilliam
Skrivefeil (see edit history)
Link to post
Share on other sites

da har nok styrewiren satt seg i strømpen , slik at det slura på kabelaren 

 

Styring er jo essensielt sikkerhetsutstyr, så jeg ville byttet både styrekabel og styresnekka. avhengig av type så koster det vel rundt 1000 lappen for kabel og 700 for snekka.

 

Dette er noe man klarer selv om man ikke har alt for mange tommeltotter, men kan være greit med litt hjelp, feks når den nye kabelen skal trekkes på plass 

 

legg gjerne ut noen bilder...

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...