NidelvWilliam Startet 5.Juni.2017 Del på Facebook Startet 5.Juni.2017 (redigert) Hei trenger hjelp. Satt ut båten for første gang i år gledet meg som bare det. Skulle rette opp motoren før jeg starten men når rattet gikk rundt responderte ikke motoren. Det lagde en litt rar knaselyd men rattet gikk rundt som normalt. Motoren rikket seg ikke. Titta bak rattet og alle ledningene var fortsatt inntakt i boksen. Tenkte kanskje kablene hadde rustet i stykker eller noe slikt fordi det er en litt gammel båt og gammelt styresett. Motoren er kliss ny, en Suzuki DF15 LB 2016 mod. Den starta og gikk som en engel. Er dette noe jeg kanskje kan fikse selv eller skal jeg legge den inn til service, og hvor mye vil dette koste? Redigert 5.Juni.2017 av NidelvWilliam Skrivefeil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 5.Juni.2017 Del på Facebook Svart 5.Juni.2017 da har nok styrewiren satt seg i strømpen , slik at det slura på kabelaren Styring er jo essensielt sikkerhetsutstyr, så jeg ville byttet både styrekabel og styresnekka. avhengig av type så koster det vel rundt 1000 lappen for kabel og 700 for snekka. Dette er noe man klarer selv om man ikke har alt for mange tommeltotter, men kan være greit med litt hjelp, feks når den nye kabelen skal trekkes på plass legg gjerne ut noen bilder... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.