Jomes Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 (edited) Hei igjen. Min giver i dieseltanken er en slik flotør inne i et rør, ikke avbildet her. Det virker som det har som det sitter fast, og ikke følger væskenivået. Noen jeg kan gjøre ? Husker ikke merket. Hvis jeg ikke kan ta noe som helst service på giveren min, tenkte jeg kanskje jeg kunne investere i ny. Før jeg gjør det håper jeg på noen tips. A er en giver med en arm som flyter på toppen av dieselen. Men disse jeg har tittet på (se 2 bilder) Disse har jeg kalt giver A og B. Fordeler / ulemper med disse ? Edited June 5, 2017 by Jomes (see edit history) Quote "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
000 Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Giver A har fordelen at den kan tilpasses heilt tanken slik tomt er tomt , eller til ønsket nivå, og ikkje bare til målestavens ende. Samt kan også brukes på instrumenter som har motsatt verdi. Setter seg sjelden fast. Ulempen vil gjerne være at det kommer heilt ann på hvor i tanken hullet til giveren sitter kor bra det blir. Det fungerer jo alltid best med måling midt i tanken. Og at den skvulper mere opp og ned da flottøren er lettere. Slitasje på spole. Type B er jo veldig rett frem uten noe justering. Bare å måle ut til nærmeste lengde og plug and play. Fordel da er jo easy peasy. Alltid reserve på tanken sjøl nåt tomt på måler. Flottør flyter tyngre i væsken og slingrer da mindre. Fordel er også ingen slitasje på bevegelige deler. Ulempen er at de har det med å sette seg litt fast men løsner like fort. Quote Link to post
Jomes Posted June 5, 2017 Author Share Posted June 5, 2017 Tusen takk :) Quote "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Recommended Posts