Jump to content

Endelig båteier igjen!


Anonym

Recommended Posts

I dag ble jeg endelig båteier igjen, etter å ha vært uten båt i ca 3 år..

Min forrige båt var en Nordkapp King DC 22, men det var litt lite..

 

Så denne gangen ble det en ganske annerledes båt, en Guyline 95, altså en seilbåt på 32 fot..

 

I helga blir det nok å seile sin første tur, jeg har null erfaring med seilbåter fra før.

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

I helga blir det nok å seile sin første tur, jeg har null erfaring med seilbåter fra før.

<{POST_SNAPBACK}>

Gratulerer :sailing:

 

Du har virkelig noe å glede deg til. Kjøpte selv seilbåt for første gang i år. Hadde aldri seilt før. Men er virkelig bitt av basillen her nå. Lykke til med mange fine turer utover sesongen !

 

Her er en tråd med en del tips jeg fikk når jeg fikk båten : "Hjelp : Jeg skal lære å seile"

Redigert av GeV (see edit history)

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Gratulerer  :sailing:

 

Du har virkelig noe å glede deg til. Kjøpte selv seilbåt for første gang i år. Hadde aldri seilt før. Men er virkelig bitt av basillen her nå. Lykke til med mange fine turer utover sesongen !

 

Her er en tråd med en del tips jeg fikk når jeg fikk båten : "Hjelp : Jeg skal lære å seile"

<{POST_SNAPBACK}>

Takk for tipset, jeg er i gang med å lese tråden!

 

 

Gratulerer med fin båt.

Husk de store hvite "flaggene" skal stå opp i masta!!

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, selvsagt. Jeg kjøpte meg seilbåt, ikke motorbåt!

Link to post
Share on other sites

Ser ut til å være en flott båt - gratulerer og velkommen blandt båteiere igjen. Tror ikke du kommer til å angre på overgangen til seilbåt. Det er sjelefred når seilene står fint det klukker langs skutesida.....

Ha en flott sommer

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

I gårkveld var jeg ute på min første tur med egen seilbåt, var så heldig å få med en som har seilet noen regattaer, og har en del seilerfaring, vi hadde det kjempeartig, til tross for at vi relativt tidlig mistet all vind..

 

Vår høyeste hastighet var på ca 5,5knop på slør, kjempeartig!

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Av ren nysgjerrighet.

Har du den versjonen med hydraulisk kjøl?

<{POST_SNAPBACK}>

Stemmer, det er hydraulisk heving og senking av kjølen.

 

Båten stikker hele 2,4 meter ned i vannet, men med hevet kjøl stikker den ikke dypere enn 1,3 meter.

 

Her kommer et bilde der man ser sånn ca hvordan kjølen på disse ser ut:

 

 

Bilde

Redigert av Anonym (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...