Jump to content

Suzuki dt 35 motor hoster på tomgang

takxkli

Recommended Posts

Er det noen som veit korleis eg kan løyse dette problemet med motoren min som hoster på tomgang? Det er ein suzuki dt 35 4001-351950.

Kommentar fra moderator:
Tittelen er redigert, var opprinnelig "motor hoster". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster.
Normalt blir nye emner med mangelfull tittel flyttet hit.

Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.

Det pleier å være feil bensin/luftblanding på tomgang når motoren hoster. Du kan prøve å justere blandeskruen, det er ofte en skrue med en fjær på. Du bør da finne ut hva som er grunninnstilling på skruen, f.eks helt inn og 1,5 omdr ut igjen, men jeg kjenner ikke til hva denne motoren skal ha.

Det kan også være rusk i tomgangsdyse i forgasseren....

en annen mulig årsak kan være at det kommer vann inn gjennom tetninga nederst på veiva.   I så fall ser man gjerne at den nederste pluggen er mye renere/hvitere enn den andre

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...