Jump to content

Skjulte perler i Nordhordland?

LinnMR

Recommended Posts

Hei

Jeg er journalist i Avisa Nordhordland, og jeg jobber med en typisk sommersak som skal handle om de "skjulte båt-perlene" i Nordhordland.

Her er jeg på jakt etter gode tips om vakre steder man kan ferdes med båt i sommer, og gjerne legge til for en natt eller to, eller bare kjøre innom for å bade og grille litt på land. Her tenker jeg først og fremst på koselige bukter, skjærgårder, strandlinjer, holmer etc. Men det er også flott å få tips om fine havner som er koselig å legge til kai ved. Mange, særlig dem som er helt ferske båteiere, lurer på dette. 

Er det noen som har lyst å sende meg noen tips  :)? Helst så snart som mulig.

Håper på svar :).

Mvh, Linn Rognø / Avisa Nordhordland.

Jeg er såpass frimodig at jeg legger ut link til et privat blogginnlegg, som nettopp viser noen av de fantastiske plassene som her nevnes:

http://iloapp.froystad.org/blog/blogg?Home&post=38

Bilder og evnt link kan legges ut, men jeg vil gjerne vite om det. 

Jeg vil anbefale turen fra Alversund i sør (NB! Vær klar over hurtigbåtene som plutselig dukker opp på vei til/fra Bergen) opp til Feste. Her er trivelig landhandel og gjestehavn. Like nord for Feste (på babord side) dukker en fin fjordarm opp for ankring og bading. Deretter er mye nevnt og noe er sagt i blogginnlegget. Helt og holdent innaskjærs.

Jeg vil også anbefale Radøy fra Skjeggholmen og sørover; ned mot Bongno, Sæbøholmane og videre ned mot Haglsundet. Dette blir mer værutsatt, men ikke mindre vakkert. 

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Øyene rundt Risøy er det mange fine bukter og holmer (f.eks Ådnøya og Engholmen), men her er det også flere umerkede grunner og skjær som man må være utkikk etter om man beveger seg rundt her med båt.

Rongevær og ute ved Krossøy og Langøyna er det veldig idyllisk (Ligger i Austrheim). 

A

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...