LinnMR Startet 7.Juni.2017 Del på Facebook Startet 7.Juni.2017 Hei Jeg er journalist i Avisa Nordhordland, og jeg jobber med en typisk sommersak som skal handle om de "skjulte båt-perlene" i Nordhordland. Her er jeg på jakt etter gode tips om vakre steder man kan ferdes med båt i sommer, og gjerne legge til for en natt eller to, eller bare kjøre innom for å bade og grille litt på land. Her tenker jeg først og fremst på koselige bukter, skjærgårder, strandlinjer, holmer etc. Men det er også flott å få tips om fine havner som er koselig å legge til kai ved. Mange, særlig dem som er helt ferske båteiere, lurer på dette. Er det noen som har lyst å sende meg noen tips :)? Helst så snart som mulig. Håper på svar :). Mvh, Linn Rognø / Avisa Nordhordland. Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 7.Juni.2017 Del på Facebook Svart 7.Juni.2017 (redigert) Steder man ligger ved kai: Kilstraumen (Kjelstraumen), Feste og Fedje. Redigert 7.Juni.2017 av Dreamer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 7.Juni.2017 Del på Facebook Svart 7.Juni.2017 Ved slusene når du kommer inn til Lindås bryggen. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Bergen dørk Svart 7.Juni.2017 Del på Facebook Svart 7.Juni.2017 (redigert) Jeg er såpass frimodig at jeg legger ut link til et privat blogginnlegg, som nettopp viser noen av de fantastiske plassene som her nevnes: http://iloapp.froystad.org/blog/blogg?Home&post=38 Bilder og evnt link kan legges ut, men jeg vil gjerne vite om det. Jeg vil anbefale turen fra Alversund i sør (NB! Vær klar over hurtigbåtene som plutselig dukker opp på vei til/fra Bergen) opp til Feste. Her er trivelig landhandel og gjestehavn. Like nord for Feste (på babord side) dukker en fin fjordarm opp for ankring og bading. Deretter er mye nevnt og noe er sagt i blogginnlegget. Helt og holdent innaskjærs. Jeg vil også anbefale Radøy fra Skjeggholmen og sørover; ned mot Bongno, Sæbøholmane og videre ned mot Haglsundet. Dette blir mer værutsatt, men ikke mindre vakkert. Redigert 7.Juni.2017 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
LinnMR Svart 7.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2017 Hei, alle Tusen takk for gode tips, helt topp! Jeg noterer meg alt, og så må andre i forumet veldig gjerne komme med flere tips :). Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 7.Juni.2017 Del på Facebook Svart 7.Juni.2017 Øyene rundt Risøy er det mange fine bukter og holmer (f.eks Ådnøya og Engholmen), men her er det også flere umerkede grunner og skjær som man må være utkikk etter om man beveger seg rundt her med båt. Rongevær og ute ved Krossøy og Langøyna er det veldig idyllisk (Ligger i Austrheim). A Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
LinnMR Svart 8.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2017 Supert, takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 8.Juni.2017 Del på Facebook Svart 8.Juni.2017 Flere forslag: Friområdet nord på Io med flere aktuelle fortøyningsplasser og fin badeplass nord på Skurtveit. Vågene på vestsiden av Toska Området nord for Marøy Området rundt Byrknesøy (Kanskje litt for langt nord) Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 8.Juni.2017 Del på Facebook Svart 8.Juni.2017 (redigert) E dåkkar vill i nikkersen, må jo ikke røpe alle perlene der ute da. Da blir alle plassene rent ned av snobbet kinesere som kjører vannscooter/ATV siteseeing Redigert 8.Juni.2017 av TB22 (see edit history) Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
mgjell Svart 8.Juni.2017 Del på Facebook Svart 8.Juni.2017 I ungdomstiden pleide jeg å besøke en kompis som hadde hytte i området. Vi tok båten bort til et område han kalte "gruvene" fordi det så ut som det hadde vært noe utgravninger der. Husker det var en fin plass. Vi gikk gjennom det trange sundet med jolle. http://startsidenkart.gulesider.no/m/bYemg Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 8.Juni.2017 Del på Facebook Svart 8.Juni.2017 TB22 skrev for 3 timer siden: E dåkkar vill i nikkersen, må jo ikke røpe alle perlene der ute da. Da blir alle plassene rent ned av snobbet kinesere som kjører vannscooter/ATV siteseeing Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 9.Juni.2017 Del på Facebook Svart 9.Juni.2017 Må si jeg reagerte på overskriften. Perlene er jo ikke skjult spesielt lenge, når en journalist spør om å bli opplyst om dem. Jeg ville forandret til "åpne perler" Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.