blue moon Startet 7.Juni.2017 Del på Facebook Startet 7.Juni.2017 Får ikke strammet lufteskruen på braketten/festet til dieselfilterer, gjengene her er dårlige. Ser ut som materiale på braketten er lettmetall, er det like enkelt å bruke en gjengetapp på dette materiale som vanlig svart stål? Kanskje også enklere.. Bolten M6 og skiva er i kobber, det beste er kanskje å gjenge opp til M8. Jeg kan vel fint også bytte ut kobberskruen og skiva med en i 316? Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
kjellov Svart 7.Juni.2017 Del på Facebook Svart 7.Juni.2017 Kobberskiven er pakningen på lufteskruen så den må du beholde. Vil heller anbefale å reparere gjengen med Helicoil eller tilsvarende fra Biltema.http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Ovrig/Gjengereparasjonssett-2000022403/ Kobberskiven bør forøvrig byttes ut en gang i blandt. Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 7.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2017 Takk for tipset om Helicoil, dette var nytt for meg. Prøver settet fra biltema, kan jeg holde meg til 6mm da? Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
nomen Svart 7.Juni.2017 Del på Facebook Svart 7.Juni.2017 Hva skags filterbrakett har du? Komplett nytt filter koster ikke allverden. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
blue moon Svart 7.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2017 Ligner veldig på dette: https://www.westsystem.no/p/6223/drivstoffilter-diesel-mvannutskiller-80-lt En mulighet er jo å bytte det ut ja... Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Komodo Svart 7.Juni.2017 Del på Facebook Svart 7.Juni.2017 Hvis du har nok gods å gå på er det enkleste å gå opp til M8, men du må selvsagt sette på en ny pakning. Det behøver ikke være kobber. Bruker du en nylon eller teflonpakning trenger du ikke trekke til så hardt for at det skal bli tett. Gjengeboret er 6,8mm. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
nomen Svart 7.Juni.2017 Del på Facebook Svart 7.Juni.2017 Ligger Racor 500 forfilter med vannutskiller på Finn til 1500,- Jeg kjøpt ett slikt isteden. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
blue moon Svart 7.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2017 Jeg kjøpte filteret jeg linka til, det blir mer "plug and play" med samme skruefester og plass. Racor er sikkert kremen av filter, så takker for tipset nomen! Ble litt skremt av det negative jeg leste om CAV -filterne.. 80l -timen burde også være tilstrekkelig for min motor.. Takk for hjelpen folkens! Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.