ReodorF Svart 8.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2017 En motor som står lenge fører bla. til tørre sylindervegger og dermed større slitasje ved neste start. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2017 Popeye70 skrev for 2 timer siden: Begrepet "motor er lite gått,eller har få timer," brukes vel av omtrent alle, for å få solgt motoren...? Parallellen til "kun kjørt av eldre dame til kirken hver søndag" i bilannonsene.... En kamerat av meg kjøpte engang en bil eid av en "eldre herremann" - tok vekk trekket på hattehylla og der var det 2 svære krater etter der det tydeligvis hadde stått noen feite høyttalere- "Han gamle mannen må ha vært veldig tunghørt!" Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Sjøfare Svart 8.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2017 ReodorF skrev On 8.6.2017 at 15.07: En motor som står lenge fører bla. til tørre sylindervegger og dermed større slitasje ved neste start. Andre ting jeg har sett er gummi som setter seg. Simmerringer og O-ringer som setter seg mot akslinger etc. Ved oppstart slites det fra hverandre, og en liten del av tettingen sitter fast på aksling. Pakninger kan også tørke ut, og begge disse scenariene kan gi lekkasjer. Jo lengre motorer står, jo mer vil ofte olja sige tilbake, og det tar lengre tid å få olje rundt i motoren. I kombinasjon med tørre sylindervegger gir dette større slitasje ved hver oppstart. Så kommer avleiringer i forgassere i tillegg, som en følge av sjelden bruk. Men dette gir ofte driftsproblemer, ikke nødvendigvis økt slitasje. Men like fullt økte utgifter for å ordne. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.