alidal Svart 9.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2017 Bra! Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 9.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2017 Strømtrekket både på GO7 XSE og NSS7 Evo2 er på ca 0.5A (ved 12,8V) når skjermen er dimmet ned. Jeg har målt mest på NSS12 Evo2, men der reduserers strømmen mye mer siden det er bakgrunnsbelysningen til den store skjermen som dominterer strømtrekket. Målt er vel kanskje ikke riktig utrykk, jeg tester instrumentene med en strømforsyning hvor jeg kan lese av strømtrekk. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 10.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2017 (redigert) Går Furuno på ios 10 og 11? (I den svenske strengen står det ios 6 og 7...) (Vurderer ikke Raymarine pga at de ikke leverer reservedeler til 10 år gml produkter!) Kaskazi: "På en flybridgebåt er det greit å kunne bruke radar uten å svi av hjerneceller når man befinner seg på terrassen. Stålingen er mikroskopisk i forhold til en ordinær pulsradar. " Spm: Er strålingen lavere på en slik 4kW radar i forhold til en 4 kW "pulsradar"? Trodde det var effekten som er avgjørende, relatert til strålingsmengden.... Redigert 10.Juni.2017 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Ask Svart 12.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2017 Hei Takk for svar. Interessant at Raymarine ikkje leverer reservedeler til 10 år gamle produkt. Det synest eg er dårleg, men det forklarar kvifor eg ikkje får tak i ny givar til vindinstrumentet vårt. Ask Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 12.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2017 (redigert) Marwin skrev On 10.6.2017 at 17.05: Kaskazi: "På en flybridgebåt er det greit å kunne bruke radar uten å svi av hjerneceller når man befinner seg på terrassen. Stålingen er mikroskopisk i forhold til en ordinær pulsradar. " Spm: Er strålingen lavere på en slik 4kW radar i forhold til en 4 kW "pulsradar"? Trodde det var effekten som er avgjørende, relatert til strålingsmengden.... 3G og 4G er ikke 4 kW radarer. De sender tilnærmet kontinuerlige FMCW signaler med svært lav effekt (165 mW). FMCW som betyr Frequency Modulated Continuous Wave betyr at det sendes tilnærmet kontinuerlig (CW) og at frekvensen på signalene varieres opp og ned (FM). Ved hjelp av avansert digital signalbehandling er det mulig å oppnå svært gode signal støyforhold og oppløsning med FMCW signaler. Teknologien ble tatt i bruk på jagerfly på -60 tallet, men Navico (Simrad, Lowrance og B&G) er de eneste som bruker teknologien på fritidsbåter. En vanlig radar bruker en magnetron som er det samme som genererer bølgene i en mikrobølgeovn, mens en FMCW radar bruker transistorer for å drive antenne elementene. Redigert 12.Juni.2017 av abbor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 12.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2017 (redigert) Ask skrev for 13 timer siden: Hei Takk for svar. Interessant at Raymarine ikkje leverer reservedeler til 10 år gamle produkt. Det synest eg er dårleg, men det forklarar kvifor eg ikkje får tak i ny givar til vindinstrumentet vårt. Ask Måtte kaste multi-instrumentet ( radar- plotter- ekkolodd) fordi de ikke kunne / ville levere sendermodulen til radaren. Fikk som svar at jeg kunne bytte til den nye digitale typen, som kostet meg over 20 høvdinger pluss montasje!! abbor: Takker for nyttig info? Redigert 12.Juni.2017 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.