Jump to content

Mariner 5 som ikke vil gå?


solsol

Recommended Posts

Jeg sliter litt i dag. Fikk sjøsatt Sola vår i går, med en nesten ubrukt Mariner 5 hk. Kjørte avgårde, men etter vel 1 minutt så stoppa den som bare det....overoppheting eller noe?

Den får bensin, og den starter oppigjen, men virker da bare 20-30 sekunder. Når den har fått stått og kjøla seg, så kan den gå ett minutt igjen.

 

Noen tips? :blush:

Link to post
Share on other sites

Bensinkran står i posisjon for ekstern tank (som jeg da selvfølgelig bruker.... -) og ventilen på tanken er åpen. Ser ut som den får bensin, men virker som motorn mister effekt og så stopper helt.... har ikke sjekka om det kommer kjølevann ut......er redd for at forrige eier (min far) ikke har stelt utstyret skikkelig før det ble satt bort i fjor høst..... kun 6 timers bruk og så står det i 5 steiner (ikke i 7 helt enda). :cool:

Link to post
Share on other sites

-Se etter at alle ledninger og slanger er ordentlig koblet til.

-Se etter at du bruker korrekt bensin/oljeblanding

-Sjekk tennpluggene

 

-evt. prøv å kjøre motoren fra den interne tanken for å se om det utgjør noen forskjell.

 

Har hatt denne motoren selv, men måtte bytte den inn pga. en del feil på den. Importøren Marine Power er som regel veldig velvillige.

Redigert av ULM (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...