solsol Startet 30.Juni.2005 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2005 Jeg sliter litt i dag. Fikk sjøsatt Sola vår i går, med en nesten ubrukt Mariner 5 hk. Kjørte avgårde, men etter vel 1 minutt så stoppa den som bare det....overoppheting eller noe? Den får bensin, og den starter oppigjen, men virker da bare 20-30 sekunder. Når den har fått stått og kjøla seg, så kan den gå ett minutt igjen. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Baltic Svart 30.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2005 For sikkerhets skyld: Sjekk at bensinkranen står i riktig posisjon og påse at lufteskruven på tanken er åpen slik at den får lufting,- at det ikke blir vakuum i tanken. Da klarer den nemlig ikke å suge til seg bensin. Begge deler har hent meg Sitér dette innlegget Link to post
solsol Svart 30.Juni.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2005 Bensinkran står i posisjon for ekstern tank (som jeg da selvfølgelig bruker.... -) og ventilen på tanken er åpen. Ser ut som den får bensin, men virker som motorn mister effekt og så stopper helt.... har ikke sjekka om det kommer kjølevann ut......er redd for at forrige eier (min far) ikke har stelt utstyret skikkelig før det ble satt bort i fjor høst..... kun 6 timers bruk og så står det i 5 steiner (ikke i 7 helt enda). Sitér dette innlegget Link to post
dieseldyret Svart 1.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2005 Kanskje det er noe grums i bensinfilteret,evt hull i en slange "suger luft"?????????? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 1.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2005 Ble den kjørt i ferskvann før den ble satt bort? Jeg hadde dette problemet på en Yamaha en gang, motoren gikk dårlig og så stoppet den. Kjørte den i en tønne med vann en stund og så var den normal igjen Sitér dette innlegget Link to post
ULM Svart 1.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2005 (redigert) -Se etter at alle ledninger og slanger er ordentlig koblet til. -Se etter at du bruker korrekt bensin/oljeblanding -Sjekk tennpluggene -evt. prøv å kjøre motoren fra den interne tanken for å se om det utgjør noen forskjell. Har hatt denne motoren selv, men måtte bytte den inn pga. en del feil på den. Importøren Marine Power er som regel veldig velvillige. Redigert 1.Juli.2005 av ULM (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 1.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2005 Dritt/levra bensin i flottørventilen. Banna bein. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.