Rune75 Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 Hei. Er det noen som har båt (snekke) i ferskvann som har noen erfaringer å dele ang anoder ? Er det nødvendig i ferskvann ? Er det noen som har hatt båt i ferskvann i åresvis uten anode(r), hvordan fungerer det ? Quote Link to post
Worry II Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 Hei. Det er normalt med magnesiumanode i ferskvann, ikke sink, men jeg tror ikke det er så mange som bruker dette. Quote Link to post
Rune75 Posted June 7, 2017 Author Share Posted June 7, 2017 Worry II skrev for 3 timer siden: Hei. Det er normalt med magnesiumanode i ferskvann, ikke sink, men jeg tror ikke det er så mange som bruker dette. Ikke så mange som bruker magnesiumanode eller ikke så mange som bruker anode i ferskvann i det hele tatt ? Quote Link to post
Hulda Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 Vet ikke hvor mange som bruker hva. Men sink funker ikke. Magnesium fungerer grunnet høyere drivende spenning. Spørsmålet du må stille 'hva er det jeg ønsker å beskytte mot hva?' Quote Link to post
Rune75 Posted June 7, 2017 Author Share Posted June 7, 2017 Hulda skrev 46 minutes ago: Vet ikke hvor mange som bruker hva. Men sink funker ikke. Magnesium fungerer grunnet høyere drivende spenning. Spørsmålet du må stille 'hva er det jeg ønsker å beskytte mot hva?' I utgangspunktet ønsker jeg vel å beskytte meg selv mot ekstra arbeid. Nå har jeg forhørt meg litt med andre som har båt i samme vannet og det blir hevdet at bruk av anoder er unødvendig. Quote Link to post
Recommended Posts