SøndreSvaberg Startet 7.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2017 (redigert) Jeg jobber litt med krom detaljer for å få de fine. Og lurer på to ting: 1. Denne beskytter skroggjennomføring for overfylling av bensin. Før Etter en 20 min pussing for hånd - betydelig bedre men ikke fornøyd. Jeg bruker AutoSol og handpusser. Hva kan jeg gjøre for bedre resultat? 2. I tillegg har jeg denne hengsla (til venstre i bildet) til luka i baurn. Den er trå og sitter nesten helt fast. Den ligger og bader i CRC, men blir ikke "frisk". Noen idéer? Redigert 7.Juni.2017 av SøndreSvaberg (see edit history) Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
adeneo Svart 7.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2017 Det ser jo blankt ut, men det ser ut til å være en del skader i krombelegget, det er vel ikke så mye å få gjort med det, annet enn å forkromme det på nytt? Sitér dette innlegget Link to post
SøndreSvaberg Svart 7.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2017 Jo det ble jo mye bedre! Mulig du har rett i at den har skader i krombelegget. Men det ser ut som et belegg med dritt - se fra der overeksponert områder mot høyre... Skal sitte en halv time til senere i kveld. Hva med hengsla, finnes det håp eller må jeg gå fysisk til verks? Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
SøndreSvaberg Svart 8.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2017 Ingen som har tips ang hengsla? Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
adeneo Svart 8.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2017 Blir det ikke bedre etter mye pussing med Autosol, så blir det neppe bedre! Skal du ha det bedre, må du enten kjøpe ny eller forkromme den du har på nytt. Sitér dette innlegget Link to post
SøndreSvaberg Svart 8.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2017 Presisering Hengsla blir blank og fin med pussing. Men spørsmålet er: Hvordan få bevegeligheten tilbake i hengsla? Den sitter helt fast og jeg må bruke mye kraft for å endre vinkel. På bildet ser du at bolten ser irret og rustet ut. Dette leddet skal originalt kunne bevege seg lett og med en vinkel opp mot ca 120°. Det skjer ikke nå. Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
adeneo Svart 8.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2017 Ah, da må det vel smøres? Bruk noe som løser rust og smører, slik som 5-56, WD-40 eller lignende. Sett hengslen med splinten vertikalt, spray på toppen. La det stå noen timer, smør igjen. Etter noen ganger med smøring forsøker du forsiktig å bevege hengslen frem og tilbake mens du smører på toppen av splinten. Etterhvert vil oljen penetrere hele splinten nedover i hengslen, å som regel blir de som nye igjen. Sitér dette innlegget Link to post
SøndreSvaberg Svart 8.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2017 Den har badet i 5-56 (CRC) siden søndag. Fortsatt ikke noe særlig forbedringer :( Mulig jeg har et annet produkt på hytta som jeg kan prøve. Enig at jeg må få bevegelse og muligheter for olje e.l. til penetrere og virke. Har ikke gitt opp. Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
adeneo Svart 8.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2017 Dersom du klarer å få tak i enten Meguiars eller Pennzoils "marine corrosion protectant" eller noe sånt, så fungerer det etter min erfaring langt bedre til slike ting enn vanlig 5-56 e.l. Sitér dette innlegget Link to post
AlfArie Svart 8.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2017 Prøv å la det ligge i 7% eddik natta over, vil vel løse opp irr og "dritt", bør ikke skade krom/fornikling. Spørs mulig på hvor tykkt krom/fornikling. Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 8.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2017 Hei. Er pinnen i hengslet skjevt? Synes det kan se sånn ut på bildene? I såfallkan du prøve å rette det forsiktig i en skrustikke. Rekromming koster litt... Men tror Gasolin har noe alternativ "lurium" for "hjemme krom/fornikling" Trygve Sitér dette innlegget Link to post
SøndreSvaberg Svart 8.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2017 @bare lek(k)er Jeg prøver skruestikka! God idé! Blir nok kun pussing og så sier jeg meg fornøyd med slik det blir. Det er nok som @adeneo skriver: at krommet er skadet :( Takk alle sammen. Ytterligere tips prøves også ut! Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
SøndreSvaberg Svart 10.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2017 Hengsla (på låsen til bauluka) løsnet til slutt. Ca 1 uke i 5-56 bad + daglig rugling med noen dråper symaskinolje + et velplassert "knekk" i skrustikka gjorde susen. Da kom det mye guffe ut fra området rundt splinten... Den ble raskt blank og fin, bra den også begynte å virke til slutt. Blankt ble forsåvidt all krom som har stått "inne". Verre var det med det som har vært utsatt for vær og vind... Skjoldet blir nok ikke renere enn dette. Det er nok sannsynlig at det har fått seg noen skader og knekk oppigjennom årene. Takk igjen for råd! God helg!!! Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
Syvogtrygve Svart 29.April.2024 Link til dette innlegget Svart 29.April.2024 Jensen & Lunds billakkering Halden www.lakkering.no dem kromlakkerer deler til alt mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.