Jump to content

Hvilke forskjellige diesel motorer passer i Windy 7800


StiiS

Recommended Posts

Hei

Jeg har 2stk gamle 4syl mercruiser motorer i min windy som jeg funderer på å bytte ut. Jeg vet at de aller fleste V6 og V8 motorer passer ned i motorrommet. Mener å huske motorrommet er 104cm langt (akter/forut). Har sett litt på VP D4 260, tror den skal passe, men er den for tung med sine 660kg uten drev? regner med den har litt mer dreiemoment i forhold til de bensinerene jeg har. Har 360hk fordelt på 2 motorer no, som totalt med drev veier 750-800kg og gir 42 gps knop med nye propellere. Tenkte og evt kjøpe brukt diesel motor så utvalget er begrenset til det som er å finne brukt til grei pris.

Link to post
Share on other sites

Ja har lest Hydrox sin tråd 100 ganger :giggle: men steyr 256 finnes ikke på finn brukt atm og har ikke råd til og kjøpe ny diesel motor. 

Finnes det noen rekke 6 diesel som er korte nok til og passe? 

Ser litt på mercruiser QSD 4,2, vanskelig og finne installasjons manual, men har funnet et dokument der det står at den skal være 92,9cm, hvor mye ekstra plass trenger jeg for transom/drev osv osv? 

Link to post
Share on other sites

Hei, 

D4 går fint, på kanten tung i hekken. Tipper 260 går 37-38 knuter

Det hjelper med vinsj og kjetting i baugen, eller batterier i rommet bak tanker..

Jeg monterte Cummins Mercruiser 4,2 ES320 med Bravo3 i forrige W7800.

Dette var siste sorte i 2005/6

Trenger ca 45cm mer lengde.

Du må bygge en kasse inn i akterbenken, men er egentlig ikke så mye jobb.

Gikk 44 knop med 8 ombord.. og hadde tøff lyd:)

Har bilder ett sted...

 

Link to post
Share on other sites

hyundai utgår da dette er ny motor og alt for dyr :rolleyes: 

har tenkt litt på det med å bygge kasse, fordi er jo litt fler rekke 6 diesel motorer å velge mellom. det gikk fint å ha sitte benken slik den er, bare motor går inn i den? jeg har septiktank under sittebenk, hadde du det og i såffal hvor gjorde du av den? :confused: tenker litt på en QSD 4,2 350hk men finner ikke noen installasjons tegninger som viser lengde osv....

Link to post
Share on other sites

Vist jeg skal skifte motorer så blir det og skifte fra 2stk til 1 diesel. Vurderer også V8 bensin, men der har jeg masse og velge i :smiley: har også tenkt på og bytte ut begge mine motorer til 3,0L mercruiser motoren, men den er bare 101hk på propellen og er redd det blir litt lite med 2stk motorer som bare yter 200hk. har ikke lyst og under motorisere båten og tenker minimum 270hk bensin og fra 220 og oppover i diesel vist vekten er betraktelig lavere

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...