Jump to content

Noe egnet sted man får tak i brukte seil?

Decco

Recommended Posts

Hei.

Har vært ivrig titter på formet over lengre tid, men nå var tiden inne for å komme med er spørsmål ?

Jeg har da en flott eldre Albin ballad men har kun Genoa III som forseil, og det er litt lite mtp at båten er underigget ved lite vind. 

Har sett det finnes en brukt sjappe på vestkysten i USA som omsetter brukte seil. Noen som vet om noe i Norge eller Europa? Er ute etter Genoa I og til tur bruk. 

Siden det er min første sesong med seilbåt så tenker jeg å få prøvd det ut før jeg eventuelt investerer i dyre seil. Mitt hovedseil er fra 2015 så det holder lenge . 

Setter pris på svar eller pekepinn hvor jeg kan lete videre. Har vært innom finn og blocket.

Guest Avmønstret#

Det jeg drømmer om er en "seilkalkulator" som viser hvilke andre båter som har tilsvarende seil/rigg som ens egen. Altså hvilke båter som har seil som går om hverandre. 

Med fokka så har en jo mer slingringsmon, men storseilet blir temmelig "låst". Om du ser på riggmål og finner noen vanlige båter som har noe nær samme mål på genoa så har du det bak øret når du kikker rundt. Da kan du på en måte leite etter genua til mange ulike båter, ikke bare Balladen din. 

--

Andre plasser å legge inn automatisk søk er blocket.se, forsåvidt ebay også. Og også lurke litt på ulike forum og sider relatert til seilbåt. 

Husker ikke i farta om hamnen.se har "kjøp og salg" vil nesten tro det. 

Redigert av Avmønstret# (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...