Jump to content

Vannlekkasje Yamarin 76DC, finner ikke kilden til problemet

Dissern

Recommended Posts

Hei! Jeg har problemer med en vannlekkasje som jeg ikke klarer å tette. I kabinen er det 2 bokser i taket som dekker motor til vindusviskerne. Boksen eller lokket om du vil på badbord side blir fylt med vann som tilslutt renner over og drypper ut i kabin. Jeg har ingen sprekker på utsiden av båten i dette området. Jeg har fjernet pakningslist som går under vinduet og tettet der, samt tettet rundt skruehull, brukt "Captain Tolley's creeping crack cure" rundt feste til vindusvisker på utsiden, men fortsatt kommer vann inn. Er det noen som har opplevd dette før eller som har en teori hvor vannet kan komme fra? Båten er en 2008 Yamarin 76DC. 

FullSizeRender.jpg

Kan det komme inn langs akslingen til pussermotoren / pusserarmen?

Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik

Totalmedlem av RS

Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris

Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar

Godt tips dette med akslingen på pussermotoren, skal sjekke det nærmere. Det renner nokså mye vann inn når det regner så det må være noe "substansielt" med dette lekkasjepunktet. 

• 4 years later...

Hei Dissern,

Jeg har samme lekkasjeproblem. Jeg lurte på om du klarte å identifisere hvor denne lekkasjen kom fra og hva du gjorde for å fikse dette?

På forhånd takk.