Dissern Startet 8.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2017 Hei! Jeg har problemer med en vannlekkasje som jeg ikke klarer å tette. I kabinen er det 2 bokser i taket som dekker motor til vindusviskerne. Boksen eller lokket om du vil på badbord side blir fylt med vann som tilslutt renner over og drypper ut i kabin. Jeg har ingen sprekker på utsiden av båten i dette området. Jeg har fjernet pakningslist som går under vinduet og tettet der, samt tettet rundt skruehull, brukt "Captain Tolley's creeping crack cure" rundt feste til vindusvisker på utsiden, men fortsatt kommer vann inn. Er det noen som har opplevd dette før eller som har en teori hvor vannet kan komme fra? Båten er en 2008 Yamarin 76DC. Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 9.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2017 Hva med å skru opp på innsiden samt legge en vannslange på utsiden og skru på vannet? Kan være at lekasjepunktet identifiserer seg. Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 9.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2017 Evt om det er noen kanal innvendig fra solcellevifta på styrbord side? Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 12.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2017 Kan det komme inn langs akslingen til pussermotoren / pusserarmen? Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Dissern Svart 12.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2017 Godt tips dette med akslingen på pussermotoren, skal sjekke det nærmere. Det renner nokså mye vann inn når det regner så det må være noe "substansielt" med dette lekkasjepunktet. Sitér dette innlegget Link to post
B-båden Svart 21.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2021 Hei Dissern, Jeg har samme lekkasjeproblem. Jeg lurte på om du klarte å identifisere hvor denne lekkasjen kom fra og hva du gjorde for å fikse dette? På forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.