Jump to content

Sot fra ferjene i Horten?

Astor

Recommended Posts

Jeg tror disse sorte flakkene på båten vår kom etter at vi hadde en pinsehelg i Horten gjestehavn. Vi vet fra tidligere at ferjene legger igjen mye sort guffe når de kjører propellene hardt inn til kai og når de går fra kai.
Problemet er at dette sitter fryktelige godt. Jeg har prøvd mye forskjellig i dag av midler men er slett ikke fornøyd.
Noen som har hatt samme problemet etter et Horten-besøk?
Vi lå ute ved moloen under pinsedagene.

Skitt 2.jpg

Skitt 3.jpg

Skitt.jpg

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Hvor dette kommer fra har jeg ingen formening om, men å fjerne sot (hvis det er det du har her) så er det beste å prøve med litt såpe og kaldt vann.

Varmt vann sørger i mange tilfeller til at den setter seg fast og blir veldig vanskelig å få fjernet.

På store stempler satte vi de i tønner med kun kaldt vann og en tynn luftslange nedi med så vidt åpning. Da ble det svak sirkulasjon. Neste morgen var soten helt løs.

Jeg kan ikke se at noen har foreslått "Black Streak Remover" (fra bl.a. BT). Det er et produkt som fjerner mineralsk nedfall som feks. sot. Det er i hvert fall utrolig effektivt på svarte striper nedover båten.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...