Jump to content

Er det noen som har erfaring med adec 530, svenskprodusert snekke?

Adec 530

Recommended Posts

Hei er på jakt etter folk som som har erfaring med mellombleka/ adec 530. vil gjerne vite alt om båt typen og om det finnes entusiaster/ båt klubb får denne typen i norge?

eller noen som har info om båt typen.

Edited by mellanblekan (see edit history)

aldri hørt om , har du bilder / link? 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

PåJag hade den öppna varianten för 5-6år sedan.

Mycket trevlig båt som hade en Albin O21 bensinmotor. Samma som Penta C10 tror jag dom hette.

Motorn hade ca 11-12 Hk och hade en marsch fart på ca 4,5 knop och ca 6 knop på max.

Jag fick byta motor på den pga av att den rostat inuti och ventilerna fastnade hela tiden, gamla sjövatten kylda motorer.

Alla motordelar går fortfarande att köpa i Sverige, även nytillverkade motorer, men det flesta delarna är dyra. Det dyker dyker upp en del begagnade motorer och delar på blocket.se ibland.

Ratten satt på sidan och man satt längst bak och körde i min, en kompis hade en med 022 och han hade stol och pulpit vid förarplatsen.

Den va lätt att köraoch svängde otroligt bra, vid full sväng så kunde den rotera runt sin egna axel.

När kompisen skulle sälja sin så fick han en köpare från Holland som skickade upp en lastbil, det fanns plats för en båt till så min såldes samtidigt och fick följa med ner till Holland, köparen som hade en båtförretning skulle byta till dieselmotor i dom och sälja vidare.

311676_10150979722551674_255308007_n.jpg

269495_10150232427971674_1381954_n.jpg?o

Edited by Ekberg (see edit history)