Arriva2252 Startet 9.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2017 Hei, Lurer på om noen har noen gode råd å gi. Jeg har en båt med Mercruiser V8 7.4l med bravo 1 drev. Sjøsatte den igår og ved første testtur fungerer alt bra fra motor til drev osv. Idag skulle jeg utpå en tur og alt fungerer fint. Helt til etter en halvtimes kjøring skulle legge til kai. Da jeg bremser opp farten og slakker helt av på gassen merker jeg at turtallet synker og motoren vil kveles i gir. Tar den ut av gir og starter opp igjen. Vil fremdeles ikke gå ordentlig på tomgang og kveles. Hvis jeg starter opp og gir gasspådrag fungerer alt fint. Syns er litt merkelig ettersom alt fungerte bra igår og tidligere idag. Ser også at den har svettet ut litt olje gjennom luftehullene på påfyllingstroppene på motor. Kan det være for tynn olje når motor blir varm? At den svetter ut for mye slik at den mister oljetrykk og jobber dårlig ved motstand? Setter pris på alt av tips. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 9.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2017 Hvor gammel er maskinen? Timer? Injection eller forgasser? Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Streiff Svart 9.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2017 Hade samma symptom på min 7.4 MPI i min förra båt. Bytte IAC-ventilen och det löste problemet. Justerade även in tändningen som var lite off. Sitér dette innlegget Link to post
Arriva2252 Svart 12.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2017 Hei, det kommer olje ut fra oil breather troppene ( olje troppene med lufting). Mener det skal gå en slange fra en av di inn på forgasser? Slik det er nå uten blir det vel feil vakuum i motor som gjør at den spytter olje ut? Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 12.November.2017 Link til dette innlegget Svart 12.November.2017 Der er jo klart det vil dryppe olje fra lufteproppene om du har to slike da oljedamp vil samle seg der og etterhvert da dryppe som fra et grytelokk. Det har ikkje noe med feil vacuum elns å gjøre. Det er vanlig å ha en slik propp du har på eine siden og innsugsvacuum via en ventil som eg ikkje kommer på navnet just no til andre toppen eller at det går slange fra begge inntil flammedemper slik dampen suges inn framfor å dryppe fra proppene. Sitér dette innlegget Link to post
Arriva2252 Svart 13.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2017 Tusen takk for svar. Skal ta og se hva jeg kan finne av deler som passer??? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.