Jump to content

Drivstoff priser i vest

TB22

Recommended Posts

På min ferd sørover, dels jobb dels ferie har jeg logget flere priser:

Kr.sund Kr 9,50

Måløy Kr. 9,15

Kjelstraumen Kr. 9,98 (etterfyllte bare for å komme til imeligere havn!)

Bekjarvik Kr. 9,20. (Pumpen koblet ut etter 76 liter, så jeg måtte bruke kredittkortet 4 ganger for å få fyllt tanken. Obs.: Dieselfyllingen er på kaia der hurtigbåten legger til! Fikk litt "skrubb" av den etter fyllinga... Ordnet seg etter et unnskyld på ch 6 etter fyllinga :-)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Strusshavn i dag: Diesel EN590 kr 8,97. 

Ved bruk av kredittkort stopper pumpa for hver 700 krone eller 77 liter. Tungvint når man skal fylle noen hundre liter. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

@Otto R Ja, denne begrensningen er som regel knyttet til kreditkort, med vanlig bankkort får man ofte fylle tanken full. 

En fordel med å bruke kredittkort (i alle fall mitt) er at jeg får 30 øre drivstoffrabatt. Men ikke på alle fyllestedene, tror det har noe med om stedet er definert som en "bensinstasjon" eller ikke. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Ntjaaa, får du det? Det gjelder vel bare for spesielle stasjoner, eller?

I Bekjarvik er det litt spesiellt: Hvis du fyller inne havna på pumpen ved betalingsautomaten, får du vel autodiesel. Velger du pumpe 4 får du farget diesel men DET er på uttaket på kaia på utsiden... Jeg TROR det er kredittkortet som setter begrensningen akkurat på den pumpa.

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Ja, ikke alle stasjoner. Men jeg ser jeg har fått kredittkortrabatt ved fylling hos Mørebunkers i Ålesund, her utgjorde rabatten en hundrelapp eller så. 

Brigg skrev for 5 timer siden:

Ja, ikke alle stasjoner. Men jeg ser jeg har fått kredittkortrabatt ved fylling hos Mørebunkers i Ålesund, her utgjorde rabatten en hundrelapp eller så. 

Hva var prisen og fikk du EN590 ?

Maxum 4100 scb, Chenette III

Dette var 24/6. 8,85 per liter, ikke EN590 men gassolje. Jeg fant ikke rette bunkringsstedet for å få EN590

Redigert av Brigg (see edit history)

Brigg skrev 14 minutes ago:

Dette var 24/6. 8,85 per liter, ikke EN590 men gassolje. Jeg fant ikke rette bunkringsstedet for å få EN590

Skulle gått ca en kvart mil østover. Styrbord side Bunkeroil.

Vurderer å fylle gassolje når eg begynner på båtferien til helgen og sparer vel en del når man fyller 1000 liter.

Var det problemer med at pumpen stoppet ofte der også?

Maxum 4100 scb, Chenette III

Marwin skrev for 11 timer siden:

Noen som vet hvor dieselpumpen i Sandnes ved Stvnger er?

Nærmeste er Hommersåk eller Paradis. Sistnevnte er på vei ut av Gandsfjorden, vestsiden av fjorden.

Dr Nelson skrev for 6 timer siden:

Pumpen på Hommersåk tar ihvertfall ikke kredittkort. Var surt å dra visakortet når 160L skulle fylles uten å få 4% rabatt.

Hvilke kort er det som gir 4 % rabatt?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...