StigTH Startet 10.Juni.2017 Del på Facebook Startet 10.Juni.2017 Trenger litt hjelp her nå. Jeg har kjøpt en Whale Supersub Lensepumpe med automatisk nivåbryter, og trenger hjelp til hvordan i huleste denne skal kobles. Pumpa har tre ledninger: minus, pluss og manuell. Jeg har dratt en plusskabel utenom hovedbryter, med egen sikring, frem til bryter. Har også dratt en minuskabel fra batteri frem til pumpe. videre to kabler fra bryter til pumpe som skal gi pluss etter hvordan bryteren står. Men.. samme hvordan jeg gjør dette så får jeg ikke automatikken til å funke, men pumpa står å går. Er det noen som kan hjelpe med å forklare en frustrert "ikke-elektriker" hvordan dette skal kobles? pumpa: Koblingsskjema: Bryter: koblingsskjema: Kommentar fra moderator: Tittelen er redigert, var opprinnelig "Hjelp til kobling av lensepumpe (WHALE SUPERSUB SMART 650)". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster. Normalt blir nye emner med mangelfull tittel flyttet hit. Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 10.Juni.2017 Del på Facebook Svart 10.Juni.2017 Har du sjekket hvordan flottørbryteren er i posisjon (dersom pumpa ligger horisontalt når du tester) mvh Arne L Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
StigTH Svart 10.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2017 Den ligger inne i pumpa så jeg vet ikke hvordan jeg skal få sjekket det. forøvrig så har jeg testet i alle mulige stillinger. ? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.Juni.2017 Del på Facebook Svart 10.Juni.2017 Dypp den i vatn så flottøren får gjort jobben sin ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
StigTH Svart 10.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2017 Har forsøkt det også. men når jeg løfter den ut av vannet skal den stoppe etter 15 sekunder, noe den altså ikke gjør. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 10.Juni.2017 Del på Facebook Svart 10.Juni.2017 Har samme pumpe selv. Dersom pumpa går konstant uansett om det er hvit eller brun ledning som er koblet til pluss høres det ut som om det er noe feil med pumpa. Eller bryteren. Prøvd å koble strøm på pumpa uten å gå via bryteren? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
StigTH Svart 10.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2017 Nei, det burde jeg kanskje prøvd.. ? Men hva slags bryter har du, og hvordan har du koblet den? kanskje bryteren jeg har ikke passer til denne pumpa? Det skal være: pluss på brun = automatisk pluss på hvit = manuell Og kun pluss på en av de av gangen.. ikke sant? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 10.Juni.2017 Del på Facebook Svart 10.Juni.2017 Jeg har konstant spenning kun via sikring og i tillegg mulighet til å starte pumpa manuelt via bryter. Hos meg vil det derfor stå spenning på begge pluss-ledningene når manuel bryter slås på. Jeg har kun en enkel carling-bryter, ikke en slik kombinertbryter som avbildet over. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
StigTH Svart 10.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2017 Ah.... da prøver jeg litt til. takk for hjelpen.. ? Sitér dette innlegget Link to post
StigTH Svart 24.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2017 Da har jeg forsøkt å koble pumpa rett på batteriet, og fortsatt går den konstant uansett om brun eller hvit får spenning. Eneste forskjellen er at med spenning på hvit går pumpa fortere. da er vel konklusjonen at det er pumpa som er problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 24.Juni.2017 Del på Facebook Svart 24.Juni.2017 Dersom pumpa går uansett hvilken plussledning som har strøm uten at nivåføleren er under vann er det nok noe feil med pumpa ja. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.