Jump to content

Lukt av varm isolasjon i motorrom

Sandaker

Recommended Posts

Jeg er ny på forumet og håper noen kan hjelpe meg med følgende problem.

Vi var ute med en (ny for meg) Colin Archer bare på motordrift en 3 timers tur i litt røff sjø, da det like før endt tur begynte å lukte ganske sterkt småsvidd ala clutch på bil.

Motoren (90hk diesel) står halvveis inne i salongen og er dekket med en motorkasse av tre som er isolert på innsiden.

Det har nylig vært skiftet både olje og filter.

Vi har til vanlig noenlunde samme lukt i båten som vi trodde kom fra olje og dieselsøl, men på denne turen ble den veldig forsterket

og jeg tror derfor den kan komme fra varm isolasjon som kanskje er for nær motoren.

Noen som har erfaring med at en varm motor kan forårsake at isolasjonen avgir denne lukten?

Eller kan lukten oppstå av andre ting på en motor?

• 2 måneder senere...

Hei, og velkommen til forumet. 

Hm, motor skal da ikke bli så varm at den påvirker motorromsisolasjonene. Vil heller tro at det kan ha vært ett eller annet på motoren som lukter, såperester fra forrige motorvask eller behov for motorvask? Har du kjent på motoren om det er noe på den som blir i overkant varmt? Reimer, pumper, girkasse?

Redigert av EiSvIn (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...