Diagenic Startet 11.Juni.2017 Del på Facebook Startet 11.Juni.2017 Har en kad44 med vp duoprop (std inst på scand 9200) som det går an å dreie propellene uavhengig av hverandre. Tar dessuten lang tid å komme opp i plan. Noen som vet hva dette skyldes? Defekt drev? Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 11.Juni.2017 Del på Facebook Svart 11.Juni.2017 Mener du å dreie den ytre propellen uten at den indre følger med motsatt vei? Sitér dette innlegget Link to post
Diagenic Svart 11.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2017 Ja, det stemmer. Når gearet står i fri Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 11.Juni.2017 Del på Facebook Svart 11.Juni.2017 Høres ut som slipp på kon slik at propellen slurer. Slikt fikser Winrace og disse propellverkstedene. Utførte dette selv i år, kostet et par tusenlapper mener jeg. Kommer vel helt an på om du får demontert/montert propellene selv eller ikke... Sitér dette innlegget Link to post
Diagenic Svart 11.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2017 Skyldes dette slitasje? Var ikke sånn ifjor. Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 11.Juni.2017 Del på Facebook Svart 11.Juni.2017 Over tid er det nok vanlig ja. Vær glad det ikke er midt i ferien med tilhørende avbrudd? Vet ikke så mye om dette, men er nok mange tidligere tråder her på forumet som kan være av interesse :) Ps. Hadde et DPH drev selv. Fordi jeg ønsket å reparere en bitteliten skade på propeller i vinter, fikk jeg tilbakemelding fra verkstedet om utslitt kon. Prisen doblet seg, men glad det ble utført samtidig ja. Sitér dette innlegget Link to post
Diagenic Svart 11.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2017 Ok, takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Diagenic Svart 12.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Oberst1 hvor fikk du utført dette i Oslo området? Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Diagenic skrev 2 minutes ago: Oberst1 hvor fikk du utført dette i Oslo området? Båten lå i Strömstad i opplag i vinter...de sendte propeller til den svenske konkurrenten til norske Winrace. Tror ikke det er dyrere i Norge... Ettersom du spør om Oslo; La-Sa på Vækerø der ordner slikt vet jeg. Alternativt om du skrur de av og sender til Winrace. Jeg ville tatt et par telefoner til de to og forhørt meg. Kanskje andre på forumet her har noen anbefalinger? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Har du demontert propellene etter fjordårets sesong og når du sjøsetter i år så sviver begge propellene uavhengig av den andre ?? Hva skjer når du forsøker å rotere propellene når drevet står i gir ? Sitér dette innlegget Link to post
Diagenic Svart 12.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Dieselfan, de er ikke demontert i vinter da båten lå i sjøen. Drar ned nå for å sjekke det andre du spør om. Virker også som jeg må gi litt mer gass for at giret skal ta enn ifjor. Dette er en edc motor, men var ikke sånn ifjor. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Antar det er Volvo Penta DPE drev du har ? Sitér dette innlegget Link to post
Diagenic Svart 12.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Dieselfan Når båten står i gir og motoren av står begge propellene fast. Når båten står i fri nå går begge propellene som vanlig. Når jeg dreier den ytterste går den innerste motsatt vei. Det skjedde ikke når jeg sjekket sist..... Sitér dette innlegget Link to post
Diagenic Svart 12.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 (redigert) Ja,volvo penta DPE det stemmer Redigert 12.Juni.2017 av Diagenic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 13.Juni.2017 Del på Facebook Svart 13.Juni.2017 Diagenic skrev On 12.6.2017 at 21.47: Dieselfan Når båten står i gir og motoren av står begge propellene fast. Når båten står i fri nå går begge propellene som vanlig. Når jeg dreier den ytterste går den innerste motsatt vei. Det skjedde ikke når jeg sjekket sist..... Med fare for å være litt spydig: Da var den ikke i orden sist, men har nå fikset seg selv ? Sitér dette innlegget Link to post
Diagenic Svart 13.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2017 Eller så er dette noe som kommer og går pga slitasje? Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 13.Juni.2017 Del på Facebook Svart 13.Juni.2017 De skal gå hver sin vei. Kontraroterende. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.