Jump to content

Båtplass i Kristiansand fra 14-19 juli??


goggen

Recommended Posts

Familien skal til Kristiansand fra 14 - 19 juli. Både for å se på Kaptein Sabeltann - stor stas for mine to sønner på 3 og 6 år, men også for mor og far. Tredje år på rad at vi får med oss den forestillingen!

I tillegg skal vi besøke gode venner!

 

Vi skal derfor ikke overnatte i båten disse dagene. Regner med at vi kan finne en plass i gjestehavna inne i byen, men siden vi ikke skal bo i båten føler jeg at det hadde vært bedre å finne et roligere sted hvor båten kunne ligge noen dager uten tilsyn. (Avhengig av været kan det selvsagt bli en tur utpå i løpet av disse dagene, men altså ingen overnatting)

 

Derfor tar jeg sjangsen på å stille spørsmålet på dette utmerkede forum:

 

Er det noen som kjenner til båthavner/brygger i Kristiansandsområdet hvor det kan være mulig å få ligge i fem dager - eventuelt noen som ikke bruker båtplassen sin og som kan tenke seg en liten bortleie..... Vi trenger hverken strøm eller vann, kun muligheten til trygg fortøyning.

 

Betaler selvsagt leie - det viktigste er at båten får ligge i fred.....

 

Båten er 29 fot, med en totallengde på 32 fot, og har 3,10 som største bredde.

 

Alle tips mottas med takk! :sailing:

Link to post
Share on other sites

Takker for tips Andy og Janoho - skal prøve en telefon på mandag!

 

Mange småbåthavner praktiserer at båtplasser merkes når de er ledige - slik som feks i Drøbak. Det er kanskje ikke så vanlig i Krisiansandsområdet?

 

Uansett ser jeg frem til noen dager på det blide sørland med ræger og vin! Regner med at vi altids finner en plass i gjestehavna.

 

:flag:

Link to post
Share on other sites

Mange småbåthavner praktiserer at båtplasser merkes når de er ledige - slik som feks i Drøbak.

Ja jeg er enig i det du sier om Drøbak. Der står det et skilt på faste båtplasser omtrent slik: Ledig. Er tilbake (dato) slik at du kan bruke denne båtplassen som gjesteplass fram til nevnte dato. Men er det egentlig så mange marinaer/båthavner som praktiserer samme ordning. Det kunne faktisk være interessant å få en oversikt over dette ved at Båtplass-medlemmer orienterer om de stedene der det er samme eller tilsvarende ordning som i Drøbak.
Link to post
Share on other sites

Vi reiser bort på 4 ukers båtferie fredag 15 juli ( på kvelden hvis alt klaffer ). men det er kanskje 1 dag for seint for deg  :wink:  Plassen er 3.75 m bred. Send IM hvis du er intr.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Fantastisk! IM er avsendt!

 

Og skulle noen trenge plass i Oslo i perioden 9-24 juli så send meg gjerne en IM....

 

Hva baatplassen.no ikke kan hjelpe med! :flag:

 

Byttelån av båtplass - burde nesten bli en fast tråd?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...