Fred89 Startet 11.Juni.2017 Del på Facebook Startet 11.Juni.2017 Hei, jeg er ny på forumet her og har nå kjøpt meg en Askeladden 525 Excel med en Mercury EFI 115hk motor Det jeg trenger litt hjelp med er bensinmåleren, den er ligger på empty selv om tanken er full, har noen av dere erfaringer om det er selve "klokka" i styekonsollen som er defekt eller flotøren/måleren i tanken? Det er hydraulisk styring på båten og den er ganske treg, det er slik at jeg må bruke to hender på rattet når jeg skal svinge innimellom, er dette mest relatert til selve styremekanismen eller ligger problemet i oppsmuringa til påhengsen, og hvor sitter grease-nippelen for dette evt? Sitér dette innlegget Link to post
Fred89 Svart 12.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Er det ingen her som vet noe om dette? Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Kjenner ikke styresystemet på båten, men tankmåleren kan du teste. Giveren skal ha motstand fra 0-190 ohm avhengig av nivå, kan måles med multimeter. Instrumentet kan testes med ulike motstander ( opptil 190 ohm) mellom polene på inngangen når det er strøm på instrumentet. Husk å sjekke at det faktisk er 12v inn på instrumentet. Sitér dette innlegget Link to post
Fred89 Svart 13.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2017 Takker for svar, jeg var i båten i går og såg det var mye "irr" på kontaktene bakå instrumentet, jeg skrudde av alle ledninger å pusset dem blanke med sandpapir å monterte igjen, dette fordi jeg ikke hadde nye ledninger/klemmer tilgjengelig da. Skrudde på tenning, og da kom det jammen meg lys i instrumentet, men nåla gikk fra under "empty" til forbi "full" og nå står den bare ved "full", jeg vet at tanken er ca 40% fuel på, vet liksom ikke hvor jeg skal begynne nå, kan det være selve instrumentet som er dårlig? eller er det skjelden det skjer? Sitér dette innlegget Link to post
Audiquattro Svart 13.Juni.2017 Del på Facebook Svart 13.Juni.2017 Hva viste så multimeteret angående motstanden til giveren (ved halv tank)? Sitér dette innlegget Link to post
Fred89 Svart 29.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2017 (redigert) Hei, har nå vært ute og prøvd båten etter jeg kjøpte den, problemet med bensinmåleren skal jeg klare å fikse da jeg bestilte ny tankgiver og regner med det ordner seg når den er byttet. men problemet med styringa er det verste, den oppfører seg veldig merkelig, når jeg kjører i halvplan så er den så tung at jeg må bruke to hender på rattet, når jeg kommer opp i plan og passerer 30knop så er den veldig lett igjen, og når jeg sakker av så er den lett og tung om en annen, det er også svært mye dødgang/slark i rattet, jeg hører også knirkelyder bak når jeg kjører i halvplan og svinger når det er veldig tungt. jeg har greaset opp svingleddet på påhengsen, er det noen som har tips til hva dette kan være ? :) Det kan også nevne at det er denne styringa som sitter bak med påhengeren, jeg vet ikke hva det er, men den er helt lik med samme logo og påskrift "baystar" Redigert 29.Juni.2017 av Fred89 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.