Moon72 Posted June 12, 2017 Share Posted June 12, 2017 Hei, Jeg har en Jabsco membranpumpe som tømmer septiktanken. Problemet mitt er at det regelmessig setter seg biter (urinstein) i jokerventilen som gjør at den ikke lukker seg og pumpa ikke fungerer som den skal. Har vurdert å bytte til kvernpumpe, men den har den ulempa at den ikke skal tørrkjøres, og jeg hører ikke pumpa pga støy fra hovedmotor. Er det noen som har en praktisk løsning på det? Quote Link to post
bellen Posted June 12, 2017 Share Posted June 12, 2017 På en sjark jeg hadde tidligere, så var der en vacuumbryter på lensepumpen for å hindre at impelleren ble tørrkjørt. Når pumpen begynte å suge luft, så slapp bryteren og pumpen stoppet. Dette burde vel kansje fungere hos deg også? Quote Link to post
Big Horn Posted June 12, 2017 Share Posted June 12, 2017 Pleier å legge giret i fri mens jeg pumper. Da ser du når det ikke lenger kommer en drittsky. Quote Link to post
Ingar Posted June 12, 2017 Share Posted June 12, 2017 Ejektorventil vil fungere på den båten. Quote Link to post
Recommended Posts