Draco20DC Startet 12.Juni.2017 Del på Facebook Startet 12.Juni.2017 Jeg vurderer disse til å holde noen år til, men hva mener dere som har sett slike før??? Er klar over mulige konsekvenser, men her må det da være mye gods igjen? På bilde 2 er den ene renset og den andre slik dem var da jeg skrudde av. Sitér dette innlegget Link to post
Draco20DC Svart 12.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Må selvsagt pusse annleggsflater og kontrollete disse, men kanalene..? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Det er nesten umulig å si hvor mye gods det er igjen ut i fra et slikt bilde, det kan jo vær mer slitasje inne i kanalene som vi ikke ser? Jeg har dog sett verre, mye verre, men det betyr ikke at disse holder lengre enn til påske, det er en risiko du selv må vurdere. Sitér dette innlegget Link to post
Draco20DC Svart 12.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Det er sant... Men er det sansynlig at det har rustet MYE mer enkelte punkter? Og da mener jeg MYYE mer. Det jeg klarer å se på innsiden ser bra ut... Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 (redigert) Sannsynlig er det nok ikke, men igjen, det er umulig å si noe om. Jeg synes ikke de ser så verst ut, å ville nok satt de på igjen, men heller fulgt litt ekstra godt med, men det er selvfølgelig på egen risiko. Vanligvis går det bra når man får mindre lekkasjer i manifoldene, men potensielt kan du jo få vannlåsing av motoren, med i verste fall bøyde veivstaker og en ruinert motor. Redigert 12.Juni.2017 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Det skal mye til at det ruster tvers igjennom midt inne i manifolden. Det første stedet du ser gjennomrusting er på eksosstussen på riserene. Det går gjerne av store biter her når disse er ved livets ende. Dette ser du ikke uten å ta av gummimuffene. Neste sted det skjer noe er i pakningsflatene mellom manifold og riser. Bruk en tapetkniv eller lignende og fjern blypakningen. Er det gjennomslag noe sted vil det synes her først. Ser Det ut som det pipler rustvann/ blærer i dette området er det på tide å skifte. Det går an å løsne manifold fra topplokk og se om det er fuktighet i eksoskanalene, da slipper du å dele manifold/riser for å sjekke. Sitér dette innlegget Link to post
Draco20DC Svart 12.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Det var en dårlig pakning mellom riser og manifold på den ene. Det virker som om det bare har kommet vann ut og ikke inn.. heldigvis! Så det var rust rundt kanten og nedover utsiden av manifold. Det var grunnen til at jeg fant det tryggest å sjekke. Skal gjøre rent i morgen så får vi se nærmere etter. Jeg tok riserne helt av og det er masse igjen under muffene. Fikk rensa opp litt der også. Hvor får jeg tak i blypakning? Trodde dette var en eller annen "flytende" pakning i tillegg til en vanlig en..? Takk for svar så langt? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Draco20DC skrev 1 minute ago: Hvor får jeg tak i blypakning? Hos Volvo Penta, pass på å få samme pakning som sitter der. Sammenlign når du får de nye. Sitér dette innlegget Link to post
Draco20DC Svart 13.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2017 Dro til AB Marine i leangbikta med de gamle boltene. Disse var ikke i nærheten av samme lengde som de jeg skrudde av. Det sitter tydeligvis noe uorginalt på motoren nå. De korte boltene til riseren var mye lenger enn de orginale. Noen som har forslag til steder jeg kan dra for å finne liknende? Har vært på Montér, Biltema, Cioop OBS og den lokale marinaen. Ingen har. Tror det er volvo penta gjenger.. Er det millimeter eller tommer? De sa på AB marine at orginalpakningene var for dårlige og at de bedtilte nye og tykkere pakninger fra annen leverandør. Er det nødvendig tenker dere? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.