Autofil Startet 13.Juni.2017 Del på Facebook Startet 13.Juni.2017 Hei. Har handlet en Schaefer Phantom 290 som har ganske stor slarke på styringen. Båten er en 2009-modell med QSD 350. Tror at det er Ultraflex T67 styresnekke som sitter der. Hvordan finner jeg rett wire? Må jeg demontere den gamle først og måle den opp eller står det noen benevnelse på strømpen som kan hjelpe meg å velge rett? Har ikke demontert noe enda så det er jo mulig jeg finner ut av det selv men hadde vært kjekt å kunne bestilt ny wire så jeg har den klar når man først begynner å plukke ting fra hverandre. Hva med selve styresnekka, slites den slik at jeg bør bytte den i samme vaset? Ønsker en så presis styring som mulig. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 13.Juni.2017 Del på Facebook Svart 13.Juni.2017 kan stå mål på kabel , da gjerne på denne måten "10 ft" som = 10 fot Om du drar ut kabelen, så kan det være veldig kjekt å ha en trekkefjær festet i, slik at det blir lettere å trekke den nye på plass Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Autofil Svart 13.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2017 Ok, blir en tur til båten litt senere i dag så da skal jeg studere den. Sitér dette innlegget Link to post
LuckyFalls Svart 13.Juni.2017 Del på Facebook Svart 13.Juni.2017 Styresnekka pleier ikke å måtte byttes, oftest kun kabel og strømpe. Husk å bytt komplett. De gangene jeg har gjort det, så har jeg festet en snor (som Ivar sier) i kabelen før jeg dro den ut, for å kunne dra den nye på plass. Sjekk også for slark på feste til motoren, mulig du kan hente noe inn der også. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 13.Juni.2017 Del på Facebook Svart 13.Juni.2017 de gangene styresnekka bør byttes er om man kjører for lenge med treg / slitt kabel slik at det hopper over på kabelaren. da vil den kunne bli så slitt at den hopper over selv med ny styrekabel Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Autofil Svart 14.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2017 Fant merkingen på wire'en så da er ny bestilt :) For andre med samme båt så er det en Ultraflex M66 20 ft Sitér dette innlegget Link to post
HopHagen Svart 30.Juni.2017 Del på Facebook Svart 30.Juni.2017 (redigert) Har nettop kjøpt en schaefer selv, med tilsvarende utfordring. Jeg har ikke fått levert båten enda og tenkte jeg skulle forberede meg. I min sitter det en CMD 4,2 med bravo 3. Vet ikke om det vil si samme waier som med Autofil. Fint om noen har tilsvarende og kan få gitt meg litt info på forhånd Redigert 30.Juni.2017 av HopHagen Manglet å legge til varsling på innlegg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Autofil Svart 5.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2017 Må jo være samme wire som hos meg det om det ikke evt skiller på eldre båter. Hvilken årsmodell har du? Sitér dette innlegget Link to post
HopHagen Svart 6.Juli.2017 Del på Facebook Svart 6.Juli.2017 Det er en 07mod. Får båten i morgen, så får se etter noen merker på kabelen. Hjalp det med wire bytte for deg? Sitér dette innlegget Link to post
Autofil Svart 6.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2017 Gratulerer med ny båt!! Fikk wire'en først for et par dager siden men har ikke rukket å bytte den enda, skal poste en oppdatering her når det er gjort. Sitér dette innlegget Link to post
Autofil Svart 7.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2017 Fikk byttet wire og det hjalp men helt bra ble det ikke så jeg må nok bytte styresnekka også. Får se hva jeg gjør, vurderer å bytte til hydraulisk styring for bedre presisjon samt at det da er enklere å montere autopilot. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.