Jump to content

Fartsbegrensninger-til-sjos/Alle-lokale-fartsforskrifter


LALUNA II

Recommended Posts

Jeg har fått bot ved Tanumstrand i 5 knops sona der. Målt med laser. Jeg kjørte 8 fots jolle med 8 hk påhenger. Målt i 8 knop med laser. det var litt gropete sjø så jeg måtte gi litt gass for at sjøen ikke skulle slå inn i jolla. Store båter som halvplanet forbi og lagde et helvete i havna i Tanumstrand brydde de seg ikke om.

 

De stoppet meg ved å stå på ei brygge og vinke med et stopp skilt :lol: jeg kjørte bort til de fordi jeg trodde de trengte hjelp :rolleyes:

Svenska Polisen var mycket förvånad over at jeg ikke hadde med meg legitimasjon da jeg var ute og kjørte jolle.

 

En av mine mer latterlige ferieminner :flag_sw:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jens_P skrev 13 minutes ago:

Veldig mange år siden.  Men likevel:

https://www.nrk.no/ostlandssendingen/botelagt-for-raseiling-1.363229

 

:giggle:

 

:sailing:  :flag_sw:

 

Det der var vel Nokia Cup for mange år siden........

 

fikk sjansen o seile med Nokia i Göteborg....tror vi logget 15-16 knop for 3-5 m/s vind

 

30.jpg

29.jpg

 

http://www.batsidan.com/nokia-satsar-pa-egen-trimaran-i-nokia-oops-cup-i-ar-igen/

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Gunga Din skrev for 7 timer siden:

det var en bra oversikt......

 

litt kult att fartbegrensning i Asker bare gjeller maskindrevene fartøy.............i andre kommuner/fylker så gjeller det alle fartøy. :smiley:

 

Kun maskindrevne fartøy i Stavanger også, men fartsgrensene er håpløse både å etterkomme og å håndheve. Lurer på hva de tenkte på den gang reglene ble utformet....

 

FartskartSVG.png

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...