Jump to content

Fartsbegrensninger-til-sjos/Alle-lokale-fartsforskrifter

LALUNA II

Recommended Posts

det var en bra oversikt......

litt kult att fartbegrensning i Asker bare gjeller maskindrevene fartøy.............i andre kommuner/fylker så gjeller det alle fartøy. :smiley:

S/Y Gunga Din

Jeg har fått bot ved Tanumstrand i 5 knops sona der. Målt med laser. Jeg kjørte 8 fots jolle med 8 hk påhenger. Målt i 8 knop med laser. det var litt gropete sjø så jeg måtte gi litt gass for at sjøen ikke skulle slå inn i jolla. Store båter som halvplanet forbi og lagde et helvete i havna i Tanumstrand brydde de seg ikke om.

De stoppet meg ved å stå på ei brygge og vinke med et stopp skilt :lol: jeg kjørte bort til de fordi jeg trodde de trengte hjelp :rolleyes:

Svenska Polisen var mycket förvånad over at jeg ikke hadde med meg legitimasjon da jeg var ute og kjørte jolle.

En av mine mer latterlige ferieminner :flag_sw:

Edited by Bitteliten (see edit history)
Gunga Din skrev for 7 timer siden:

det var en bra oversikt......

litt kult att fartbegrensning i Asker bare gjeller maskindrevene fartøy.............i andre kommuner/fylker så gjeller det alle fartøy. :smiley:

Kun maskindrevne fartøy i Stavanger også, men fartsgrensene er håpløse både å etterkomme og å håndheve. Lurer på hva de tenkte på den gang reglene ble utformet....

FartskartSVG.png