Jump to content

Oljelekkasje gir Yanmar Kmh4a

jørn

Recommended Posts

Jeg har akuratt kommer fra båten der jeg har etterfylt ca 1liter olje. Den var riltig på peilepinnen ved sesongstart. Det er olje og vann i kjølen, men vet ikke om det kommer derfra, da det altid er litt vann der. Jeg kan ikke finne lekkasje noe sted, men trangt og vanskelig å se. Hvordan ville et verksted angrepet dette? Er det mulig å trykkteste giret? Motoren og giret er fra 2000, med ca 800t så synes det er litt tidlig med slike feil.

Jeg kjenner ikke dette giret spesielt. Min anbefaling er å få tørket opp under giret slik at det er rent og tørt. Så bruke båten med hyppig inspeksjon av oljenivå og om det fremdeles er tørt under. På denne måten får du avklart om du faktisk har en lekkasje. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Takk for svar :) Da har jeg gjort det. Trangt og ille der nede i kjellern, men fikk i allefall vaske godt. La et hvit hånkle under kasse og tok en liten tur. Når jeg dro frem hånkle kunne jeg se at det var olje i undekant der kassa og motoren er skrudd sammen, så antar det er lekkasje på inngående aksel. Bruker den som vanlig nå, og følger ekstra godt med. Om det ikke er store greiene lar jeg det gå gjennom sommerferien, så får jeg heise ut motoren etter ferietid.

• 5 uker senere...
  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...