jørn Startet 13.Juni.2017 Del på Facebook Startet 13.Juni.2017 Jeg har akuratt kommer fra båten der jeg har etterfylt ca 1liter olje. Den var riltig på peilepinnen ved sesongstart. Det er olje og vann i kjølen, men vet ikke om det kommer derfra, da det altid er litt vann der. Jeg kan ikke finne lekkasje noe sted, men trangt og vanskelig å se. Hvordan ville et verksted angrepet dette? Er det mulig å trykkteste giret? Motoren og giret er fra 2000, med ca 800t så synes det er litt tidlig med slike feil. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 14.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2017 Ingen? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 14.Juni.2017 Del på Facebook Svart 14.Juni.2017 Jeg kjenner ikke dette giret spesielt. Min anbefaling er å få tørket opp under giret slik at det er rent og tørt. Så bruke båten med hyppig inspeksjon av oljenivå og om det fremdeles er tørt under. På denne måten får du avklart om du faktisk har en lekkasje. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
jørn Svart 14.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2017 Takk for svar :) Da har jeg gjort det. Trangt og ille der nede i kjellern, men fikk i allefall vaske godt. La et hvit hånkle under kasse og tok en liten tur. Når jeg dro frem hånkle kunne jeg se at det var olje i undekant der kassa og motoren er skrudd sammen, så antar det er lekkasje på inngående aksel. Bruker den som vanlig nå, og følger ekstra godt med. Om det ikke er store greiene lar jeg det gå gjennom sommerferien, så får jeg heise ut motoren etter ferietid. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 14.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2017 Jeg tok å prøvde et produkt fra Qmi, tenkte det var vært et forsøk om ikke annet. Nå har jeg kjørt 50nm siden jeg tok det i olja, og jeg finner ingen olje i kjølsvinet eller at det har minket noe på peilepinnen i alle fall. Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 3.August.2019 Del på Facebook Svart 3.August.2019 Holdt dette seg tett? Har motoren fungert fint etter du tilsatte produktet? Har en liten oljelekkasje på min d6, og har lurt litt på å prøve qmi. Men er skeptisk av natur til slike produkt? Sitér dette innlegget Link to post
Andor Svart 3.August.2019 Del på Facebook Svart 3.August.2019 Omega 917 er et kjempegodt produkt og fungerer utmerket, det er Omega 917 som blir brukt mye av entreprenører og div Sitér dette innlegget Link to post
Andor Svart 3.August.2019 Del på Facebook Svart 3.August.2019 Lekkasjen er nok på simring bak svinghjul, dette er standard på Yanmar som jeg regner med du har med det giret, samme skjer med simring ved reimhjulet på veiva fremme også Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 3.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2019 k1mbo skrev for 2 timer siden: Holdt dette seg tett? Har motoren fungert fint etter du tilsatte produktet? Har en liten oljelekkasje på min d6, og har lurt litt på å prøve qmi. Men er skeptisk av natur til slike produkt? Det har fungert helt topp, ingen lekkasje siden det ble benyttet qmi. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.