Fantino Svart 15.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2017 Jeg linket til 2 ulike convertere. Den første tåler opp til 20A og 8-30V input. Ingenting spennende vil skje når batteriet er fullt enn at strøm avtar siden batteriet ikke trekker noe særlig fra converteren når ladespenning er oppnådd. Nr 2 var ment som stabilisert strømforsyning til kartplotter. Tåler 20V og 4A. Nok strøm til plotter, og særs lite sannsynlig at en mikkemus ladespole på 6A klarer å trykke batteriet over det. Men denne er unødvendig om den første brukes. Poenget mitt er at for ca samme pris får en faktisk utnyttet alle de usle Ah en slik ladespole kan gi i stedet for å bidra til global oppvarming ved hjelp av glovarme dioder ?. Med en slik konverter vil en få flere Ah ut, da den også nyttiggjør seg av strøm som produseres når spenningen er lavere enn batterispenning. En kan få disse converterene for noen få dollar, men de jeg lenket til er ferdig innkapslet og derfor egnet til bruk i båt - og derfor bittelitt dyrere. Link to post
Frodling Svart 4.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 (redigert) Løsningen ble denne speningstabilisatoren: https://www.maritim.no/batsystem-stromstabilisator-4a-5934#.WVvWyXPa3qA Denne står mellom batteriet og kartplotteren, så det er bare kartplotteren som blir beskyttet mot den høye spenningen. Batteriet tror vi vil klare seg, vi skal følge med Takk for all hjelp Redigert 4.Juli.2017 av Frodling (see edit history) Link to post
Frodling Svart 4.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 (redigert) Den var litt dyr, men nå er vi 100% sikker på at kartplotteren vil klare seg. Kjører med lanterner på inn i blant for at batteriet ikke skal koke. Redigert 4.Juli.2017 av Frodling (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn