Lenasmartin20 Startet 14.Juni.2017 Del på Facebook Startet 14.Juni.2017 Hei båtfolk! Noen som vet om en plass i Kragerø det kan være lurt å sette Krepseteiner, dersom man ønsker et par kreps til middag? Gjerne i området mellom Jomfruland og Skåtøys østside, da jeg skal låne en hytte her noen uker i sommer! Eventuelle krabbeteine plasser i samme område er også av interesse! mvh Martin Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 14.Juni.2017 Del på Facebook Svart 14.Juni.2017 Mulig det kan slumpe en og annen kreps på innsiden av Jomfruland, men det er på utsiden du får dem. Gjelder også krabbe. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 14.Juni.2017 Del på Facebook Svart 14.Juni.2017 om du er storspist så er det raskest å fylle kråsen om du drar på utsiden av Stråholmen, så får du også kjørt litt mer båt Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 14.Juni.2017 Del på Facebook Svart 14.Juni.2017 Utsiden av Stråholmen betinger ofte litt greit vær og det er et stykke mellom der hvor TS skal leie hytte hvis jeg har forstått ham riktig og utsiden av Stråholmen. Har faktisk aldri hørt om noen som har bedrevet krepsefiske i området. Man skal vel også nokså dypt? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Krimart Svart 14.Juni.2017 Del på Facebook Svart 14.Juni.2017 Utemfor Stråholmen/ Jomfruland er krevende områder med tidvis mye strøm, ofte bølger og vind, og en god del trafikk. Hvis du ikke er veldig erfaren vil jeg fraråde det. Oppskrift på å lage spøkelsestegner Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 14.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2017 Takk for tilbakemelding, har en 27 fots cabincruiser men den har jeg ikke så lyst å sette teiner med. Har en 12 fot Theri med 6 hk på hytta som jeg har tenkt å bruke, så da blir utsiden av Jomfruland/Stråholmen litt vel langt! Får vel bare prøve å slenge de ut litt forskjellige plasser og håpe på det beste Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 14.Juni.2017 Del på Facebook Svart 14.Juni.2017 ...6hk... det kunne du fortalt litt før da blir det mellom østre og vestre Rauane på deg,tenker jeg men du må nok tenke på kreps mens du nyter krabber Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 14.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2017 hehe, krabber er heller ikke å forakte! Rauane er vel overkommlig om det ikke blåser stiv kuling ;) noen som har fått noe rundt omkring Jesper/sukertoppen??? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 14.Juni.2017 Del på Facebook Svart 14.Juni.2017 Nå har det blitt nasjonalpark i området rundt jomfruland så det kan tenkes at det har lagt en demper på mulighetene for fiske. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 14.Juni.2017 Del på Facebook Svart 14.Juni.2017 (redigert) Og hvordan er det med tungtmetall/miljøgifter i området? Var jo forbud mot fiske av krabbe, hummer osv innenfor Jomfruland, det gjelder vel fortsatt? Så kanskje ikke servere delikatessene til unger, eller damer i fortsatt fruktbar alder, eller spise det selv om en har tenkt å få flere unger. For gamlinger er det vel greit :-) --- Edit: Forbud mot fiske for salg.. Redigert 14.Juni.2017 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 14.Juni.2017 Del på Facebook Svart 14.Juni.2017 Godt poeng Pinkvin, skal jommen ta en prat med Bjørnar, han som har tatt miljøgift prøve frem til pensjon. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 14.Juni.2017 Del på Facebook Svart 14.Juni.2017 Det var en linje fra Sråholmen Nevlunghavn som gjorde denne linjen med omsetningsforbud. Det betød at hele Langesundsfjorden ble stoppet med krabbefiske. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 14.Juni.2017 Del på Facebook Svart 14.Juni.2017 Mengde og hvor ofte en spiser har nok mye å si. Men det er jo typisk tungmetaller og miljøgifter at de lagres i fett og kan deponeres uendelig lenge i kroppen, og kanskje frem til en som jente/dame skal amme sin første unge og tærer på fettreservene... Som gamling ville jeg mesket meg med godbitene, men unge jenter osv ville jeg vel ikke servert for mye og for ofte. Har selv spist både krabbe og hummer fra området, og ungene mine har sånn ca riktig antall øyne og fingre, så det skal vel helst gå bra ;-) --- Samtidig så huske jeg avisoppslag på 80-90 tallet i lokalavisene om fisk i Breviksfjorden som var så forgifta at den var deformert og også tvekjønna. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 15.Juni.2017 Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 Å legge ut en masse teiner mellom Østre og Vestre Rauene midt på sommeren er vel ikke akkurat oppskriften på å bli så populær. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Lenasmartin20 Svart 15.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 Takk for all tilbakemelding! Tenker jeg i første omgang prøver meg i området innenfor Jesper! Blir nok ingen storfisking, da jeg bare har to teiner, men hadde jo vært veldig artig å tatt et par kreps i løpet av sommeren, så får jeg bvel heller suplementere med reker fra fiskebrygga Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 15.Juni.2017 Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 Mouche skrev for 8 timer siden: Å legge ut en masse teiner mellom Østre og Vestre Rauene midt på sommeren er vel ikke akkurat oppskriften på å bli så populær. Grøss... så kranglesjuk du kan være Mouche, når jeg begår den store feilen; deler min mening... tror du det går 30 teiner i en 12 fot Theri med 6hk på og 2-3 folk oppi Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 15.Juni.2017 Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 Husk på reglene for teinefiske da. Må sertes dypere enn 25m og må merkes tydelig. Er vel ikke dybt nok innenfor Jesper ( med det mener du mellom Jesper og Scweigaardsholmen ... eller?) http://www.fiskeridir.no/Fritidsfiske/Redskap/Teiner Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 15.Juni.2017 Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 dieselfan skrev 1 time siden: Grøss... så kranglesjuk du kan være Mouche, når jeg begår den store feilen; deler min mening... tror du det går 30 teiner i en 12 fot Theri med 6hk på og 2-3 folk oppi Størrelsen på båten fremkom vel ikke klart helt fra starten, og siden du sikkert er godt kjent i området så vet du sikkert at det er en god del trafikk i området mellom Østre og Vestre Rauane i ferietiden. Kjedelig for freiefolket å "fange" en slik teine på sin vei inn til byen. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Krimart Svart 15.Juni.2017 Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 Kjedelig for de fleste å få teinesnor i propellen, enda kjedeligere for kreps /krabbe/hummer som fanges i spøkelsesteiner som forsetter å fiske etter at snoren er kuttet. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 15.Juni.2017 Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 Ut fra min erfaring med funn av sjøkreps under dykking så lever de på ganske så begrensende områder, i størrelsesorden 100 m2. Så "utenfor Stråholmen" og "innenfor Jomfruland" blir upresist. Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 15.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 Krimart skrev for 2 timer siden: Husk på reglene for teinefiske da. Må sertes dypere enn 25m og må merkes tydelig. Er vel ikke dybt nok innenfor Jesper ( med det mener du mellom Jesper og Scweigaardsholmen ... eller?) http://www.fiskeridir.no/Fritidsfiske/Redskap/Teiner Tenkte å prøve mellom Helleseng og Jesper, Må være borti 40 meter de dypeste plassene der, gikk i hvertfal ikke i bunn med ene pilken med 30 meter taum! Holder det fortsatt med reg nr på båt på teinebøya, eller må det stå navn og tlf? Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 15.Juni.2017 Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 navn og addresse Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 15.Juni.2017 Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 Jeg har en sønn som fisker med teiner i området rundt rauane. Teinene står på bare noen få meters dyp. (2-3) Yrkesfiskere behøver ikke bry seg om 25 meters regelen for krabbeteiner. De får også fiske med ruser. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.