Jump to content

Krepsefiske i Kragerø, hvor sette teiner?

Lenasmartin20

Recommended Posts

Hei båtfolk! Noen som vet om en plass i Kragerø det kan være lurt å sette Krepseteiner, dersom man ønsker et par kreps til middag? Gjerne i området mellom Jomfruland og Skåtøys østside, da jeg skal låne en hytte her noen uker i sommer!  Eventuelle krabbeteine plasser i samme område er også av interesse!

mvh Martin

Utsiden av Stråholmen betinger ofte litt greit vær og det er et stykke mellom der hvor TS skal leie hytte hvis jeg har forstått ham riktig og utsiden av Stråholmen. Har faktisk aldri hørt om noen som har bedrevet krepsefiske i området. Man skal vel også nokså dypt?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Takk for tilbakemelding, har en 27 fots cabincruiser men den har jeg ikke så lyst å sette teiner med.  Har en 12 fot Theri med 6 hk på hytta som jeg har tenkt å bruke, så da blir utsiden av Jomfruland/Stråholmen litt vel langt!  Får vel bare prøve å slenge de ut litt forskjellige plasser og håpe på det beste :thumbsup:

Guest Avmønstret#

Og hvordan er det med tungtmetall/miljøgifter i området? Var jo forbud mot fiske av krabbe, hummer osv innenfor Jomfruland, det gjelder vel fortsatt?

Så kanskje ikke servere delikatessene til unger, eller damer i fortsatt fruktbar alder, eller spise det selv om en har tenkt å få flere unger. 

For gamlinger er det vel greit :-)

---

Edit: Forbud mot fiske for salg..

Redigert av Avmønstret# (see edit history)
Guest Avmønstret#

Mengde og hvor ofte en spiser har nok mye å si. Men det er jo typisk tungmetaller og miljøgifter at de lagres i fett og kan deponeres uendelig lenge i kroppen, og kanskje frem til en som jente/dame skal amme sin første unge og tærer på fettreservene... 

Som gamling ville jeg mesket meg med godbitene, men unge jenter osv ville jeg vel ikke servert for mye og for ofte. 

Har selv spist både krabbe og hummer fra området, og ungene mine har sånn ca riktig antall øyne og fingre, så det skal vel helst gå bra ;-)

---

Samtidig så huske jeg avisoppslag på 80-90 tallet i lokalavisene om fisk i Breviksfjorden som var så forgifta at den var deformert og også tvekjønna. 

Takk for all tilbakemelding! Tenker jeg i første omgang prøver meg i området innenfor Jesper! Blir nok ingen storfisking, da jeg bare har to teiner, men hadde jo vært veldig artig å tatt et par kreps i løpet av sommeren, så får jeg bvel heller suplementere med reker fra fiskebrygga :diving:

Mouche skrev for 8 timer siden:

Å legge ut en masse teiner mellom Østre og Vestre Rauene midt på sommeren er vel ikke akkurat oppskriften på å bli så populær.

Grøss... så kranglesjuk du kan være Mouche, når jeg begår den store feilen; deler min mening...  tror du det går 30 teiner i en 12 fot Theri med 6hk på og 2-3 folk oppi :diving:  

dieselfan skrev 1 time siden:

Grøss... så kranglesjuk du kan være Mouche, når jeg begår den store feilen; deler min mening...  tror du det går 30 teiner i en 12 fot Theri med 6hk på og 2-3 folk oppi :diving:  

Størrelsen på båten fremkom vel ikke klart helt fra starten, og siden du sikkert er godt kjent i området så vet du sikkert at det er en god del trafikk i området mellom Østre og Vestre Rauane i ferietiden. Kjedelig for freiefolket å "fange" en slik teine på sin vei inn til byen.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Krimart skrev for 2 timer siden:

Husk på reglene for teinefiske da. Må sertes dypere enn 25m og må merkes tydelig. Er vel ikke dybt nok innenfor Jesper ( med det mener du mellom Jesper og Scweigaardsholmen ... eller?)

http://www.fiskeridir.no/Fritidsfiske/Redskap/Teiner

Tenkte å prøve mellom Helleseng og Jesper, Må være borti 40 meter de dypeste plassene der, gikk i hvertfal ikke i bunn med ene pilken med 30 meter taum!  Holder det fortsatt med reg nr på båt på teinebøya, eller må det stå navn og tlf?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...