Sissel-rita jako Startet 14.Juni.2017 Del på Facebook Startet 14.Juni.2017 Har nettopp kjøpt en Kmv with 20 fot og må bestille ny kalesje og her kommer problemet: vi vet ikke full betegnelse på båten, bare at det trolig er en 1986- modell, dermed så kan vi ikke finne ut om salmakere har mal til ny kalesje. Noen som ut fra bildene kan komme med informasjon? Ville blitt SÅ takknemlig. Sitér dette innlegget Link to post
Rune75 Svart 14.Juni.2017 Del på Facebook Svart 14.Juni.2017 (redigert) Veldig ofte vil salmakere komme å ta mål av båten når de skal lage kalesje. Fin båt ! Redigert 14.Juni.2017 av Rune75 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.Juni.2017 Del på Facebook Svart 14.Juni.2017 mener denne heter With 2000 CC dromedille Kom på 80-tallet med nytt overbygg, da ser den sånn ut: http://boat.no/asp/boats/show.asp?id=17849&mid=26559 Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Svee Svart 15.Juni.2017 Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 Hei! Hadde en slik båt midt på 80-tallet, og den het KMV VITAL 20 DROMEDILLE. Kalesje kan du få hos f. eks. Hansen Protection AS i Moss. Gå inn på hjemmmesiden og søk opp båten - eller helst oppgi kalesjenummeret - som skal stå på en liten "tøylapp" festet i en kalesjesøm (ofte i overkant av bakvindu)! Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 15.Juni.2017 Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 Mener denne modellen gikk til 1985, hvor den nye overtok. Kom vel i 81? Sitér dette innlegget Link to post
Sissel-rita jako Svart 15.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 Rune75 skrev for 18 timer siden: Veldig ofte vil salmakere komme å ta mål av båten når de skal lage kalesje. Fin båt ! Ja har den muligheten, men det betyr at vi må levere inn den gamle kalesjen som mal og da blir vi uten kalesje noen uker. Ikke ønskelig og dyrere enn dersom man kan bruke ferdigprodusert mal. Takk for "likes" på båten!! Sitér dette innlegget Link to post
Sissel-rita jako Svart 15.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 Svee skrev for 4 timer siden: Hei! Hadde en slik båt midt på 80-tallet, og den het KMV VITAL 20 DROMEDILLE. Kalesje kan du få hos f. eks. Hansen Protection AS i Moss. Gå inn på hjemmmesiden og søk opp båten - eller helst oppgi kalesjenummeret - som skal stå på en liten "tøylapp" festet i en kalesjesøm (ofte i overkant av bakvindu)! Lykke til! Ja, tror det stemmer. Vi fant i motorrommet skiltet der det stod KMV Plastindustri: Type With Vital 20. Nr 28515. Er det det samme som KMV Vital 20 Dromedille? Har en forespørsel inne nå hos Hansen Protection om de har mal til kalesjen. Fant dessverre ingen tøylapp med kalesjenr. Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart 15.Juni.2017 Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 Sissel-rita jako skrev 45 minutes ago: Ja, tror det stemmer. Vi fant i motorrommet skiltet der det stod KMV Plastindustri: Type With Vital 20. Nr 28515. Er det det samme som KMV Vital 20 Dromedille? Har en forespørsel inne nå hos Hansen Protection om de har mal til kalesjen. Fant dessverre ingen tøylapp med kalesjenr. Tror jammen det er gammelbåten min jo. Er noen år siden jeg solgte den. Det er en 85 modell båt og 94 modell motor hvis jeg ikke husker helt feil. Sitér dette innlegget Link to post
Svee Svart 15.Juni.2017 Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 Ja, det er 100% sikkert samme båten. Båttype- eller modellnavnet KMV VITAL 20 DROMEDILLE var plassert over dollbordet - under sidevinduene, mens konstruktørnavnet With stod plassert på skrogsiden bak - som på din båt. Originalkalesjen til båten ble levert fra Jens Sagen AS, og dette firmaet ble senere "oppkjøpt" av Hansen Protection AS. Sitér dette innlegget Link to post
Rune75 Svart 15.Juni.2017 Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 Sissel-rita jako skrev for 5 timer siden: Ja har den muligheten, men det betyr at vi må levere inn den gamle kalesjen som mal og da blir vi uten kalesje noen uker. Ikke ønskelig og dyrere enn dersom man kan bruke ferdigprodusert mal. Takk for "likes" på båten!! Det jeg mener er at salmakeren kommer å tar mål av båten. Kalesja blir igjen, de trenger ikke engang den gamle kalesja. Har inntrykk av at de fleste salmakere ikke ønsker å sy med den gamle kalesja som mal. Sitér dette innlegget Link to post
Sissel-rita jako Svart 15.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 Cheyenne skrev for 6 timer siden: Tror jammen det er gammelbåten min jo. Er noen år siden jeg solgte den. Det er en 85 modell båt og 94 modell motor hvis jeg ikke husker helt feil. Ok - om det virkelig er din gammelbåt, så er jo det et morsomt sammetreff. Da har båten din vært hos nye eiere i Tromsø, Narvik og nå i Harstad, såvidt jeg kjenner til. Får ta en telefon til Hansen protection å høre om de har mal til kalesjen ... takk for tilbakemeldinger cheyenne og svee Sitér dette innlegget Link to post
Mictho Svart 15.Juni.2017 Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 Hei Jeg har en KMV With 20 fot årsmodell 1984. Her er et bilde inne i min båt, hvis den er lik så kan du helt sikkert bruke det malnummeret jeg har, ser veldig lik ut din kalesje som jeg har Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 15.Juni.2017 Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 Helly Hansen Protection overtok malene etter kalesjeprodusentene Jens Sagen og B. Hübert i Kristiansand. KMV-båtene ble produsert i Høllen i Søgne. Sitér dette innlegget Link to post
Sissel-rita jako Svart 16.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2017 Hei Mitcho - båten din ligner på vår - bare finere - opp-pusset tenker jeg. Tusen takk for bilde av etiketten på kalesjen - det skal jeg bruke! Eneste forskjellen jeg ser at på vår kalesje er det vinduer i front - men de er kanskje ikke så nødvendig............ Sitér dette innlegget Link to post
Mictho Svart 16.Juni.2017 Del på Facebook Svart 16.Juni.2017 Hei Da kan du helt sikkert bruke den malen, hvor man vil ha vinduer bestemmer man sikkert selv, på min er det kun vindu bak. Den ble pusset opp i fjor. Ble lagt ned en del timer men er fornøyd med resultatet. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 16.Juni.2017 Del på Facebook Svart 16.Juni.2017 Gratulere med ny båt? Sitér dette innlegget Link to post
Sissel-rita jako Svart 26.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2017 .... fortsatt spørsmål vedrørende vår nyinnkjøpte KMV With Vital 20 fot (se bilder helt øverst i innlegget). Selger har ved en misforståelse antagelig kastet instruksjonsboken til båten og den skulle vi gjerne ha hatt... Er det noen her som har en slik instruksjonsbok som kan kopieres? Jeg vil selvfølgelig betale for den eventuelle tjenesten. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.Juni.2017 Del på Facebook Svart 26.Juni.2017 .. vet ikke hvor vanlig det var med instruksjonsbøker til båter i den tida - jeg har iallefall ikke sett noen..? Det kom vel som et allment krav i CE forordningen..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Cheyenne Svart 26.Juni.2017 Del på Facebook Svart 26.Juni.2017 Kan bare bekrefte at det ikke fulgte med noen instruksjonsbok til denne båten når jeg kjøpte den og derfor heller ikke når jeg solgte den ? Sitér dette innlegget Link to post
Sissel-rita jako Svart 26.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2017 ... fulgte det ikke engang med tegning med beskrivelse hvor batteri, pumper, tanker osv. befinner seg? Et spørsmål til: det nummeret som som står : type cert no: er d riktig ar de 2 sifrene i nummeret gjengir produksjonsmåter for båten? Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart 26.Juni.2017 Del på Facebook Svart 26.Juni.2017 Hei, det var ingen tegninger med når jeg kjøpte den. Eieren før meg fikk et verksted til å lage /montere den faste bensintanken foran som er på 140 liter hvis jeg ikke husker feil. Jeg flyttet litt på påfylling og lufting da jeg ikke var fornøyd med jobben som var gjort. Vanntank er en "plastsekk" som henger oppunder dollbordet bak på babord side. Vannpumpen lå vel rett i nærheten av tanken hvis jeg ikke husker feil. Reservetank og batteri var under benken bak. Sifrene du nevner har jeg ingen formening om. Håper dette var til litt hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Sissel-rita jako Svart 26.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2017 Tusen takk, cheyenne. Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart 26.Juni.2017 Del på Facebook Svart 26.Juni.2017 Bare hyggelig å kunne hjelpe. Så var det jo litt morsomt å se igjen båten da. Tror du er eier nummer fire etter meg, så den har hatt et omflakkende liv. Jeg solgte den til Kristiansand for tolv år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Sissel-rita jako Svart 6.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2017 Gir meg ikke..... dukker stadig opp nye spørsmål i forbindelse med båtkjøpet.... Denne gang; Bensintankene - en foran og 2 bak - hvordan fungerer egentlig dette systemet? Forrige eier forklarte at det måtte være slik for at motoren skulle få nok bensin ved god fart. Men vi er litt usikker på om det er slik det fungerer for det ser ut som at det bare "brukes" bensin fra tanken(e) bak. Cheyenne - vet du noe om dette? Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart 6.Juli.2017 Del på Facebook Svart 6.Juli.2017 Sissel-rita jako skrev for 2 timer siden: Gir meg ikke..... dukker stadig opp nye spørsmål i forbindelse med båtkjøpet.... Denne gang; Bensintankene - en foran og 2 bak - hvordan fungerer egentlig dette systemet? Forrige eier forklarte at det måtte være slik for at motoren skulle få nok bensin ved god fart. Men vi er litt usikker på om det er slik det fungerer for det ser ut som at det bare "brukes" bensin fra tanken(e) bak. Cheyenne - vet du noe om dette? Skal prøve å svare etter beste evne (og husk) Hvis det ikke er demontert skal det stå et bensinfilter under benken bak med hurtigkobling på. Brukte under normal gange kun fra tanken foran, 25 literen bak var kun til reserve. Hadde bare en tank bak.Hurtigkoblingen var laget sånn at du kan skifte fra den ene tanken til den andre på en enkel måte. Opplevde aldri at jeg fikk for lite bensin uansett hvordan jeg kjørte. Hvis du sender et bilde fra under benken bak skal jeg prøve å forklare enda bedre hvis det er uklart. Bare hyggelig å kunne hjelpe. Kanskje best å ta det på im da? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.