Jump to content

Liten Alubåt som slepejolle og spørsmål om tæring?

MegaTrondy

Recommended Posts

Lurer på en liten alu båt som slepejolle. En "nabo" som skal selge en på 3.3 meter. Hvordan er det å slepe på? Er en stor snekke som skal være moderskip. Lurer også på om båten er et godt eller dårlig kjøp i forhold til mitt bruk? Det er vist nok noen små hull pga. tæring. Har for ordens skyld en liten gummibåt til kortere turer, men savner en båt å kunne kjøre litt lengre turer med fra moderskipet når vi ligger i uthavn. Utfordringen med en vanlig båt i forhold til rib/gimmibåt er vel fendring mot båten.

Alternativt har jeg en 14 fot Askeladden, men det blir kanskje litt stort med en 25 fot snekke?

Edited by MegaTrondy (see edit history)

"visst noen små hull pga tæring"   syns jeg ikke høres helt tillitsvekkende ut... 

Ellers, i 6-7 knop så er vel de fleste joller greie å slepe

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha