owie Posted June 17, 2017 Share Posted June 17, 2017 Jada vet dette har vert diskutert opp og ned ribbevegger noen ganger! Vet at vp anbefaler grønn g48 kjølevæske, men hva med en steinknuser fra 70-80 tallet, det er jo kopper og støpjern i disse motorene så vidt jeg vet, kan man da bruke en annen type frostvæske? Hva bruker dere til deres volvoer av eldre årgang, og har dette forårsaket dommedag?? Quote Link to post
Sayana Posted June 17, 2017 Share Posted June 17, 2017 (edited) Vanlig blå men over 33% for å være korosjonshindrende. skift annen hvert år så den ikke blir sur. Edited June 17, 2017 by Sayana (see edit history) Quote Link to post
nordan family 27 Posted June 17, 2017 Share Posted June 17, 2017 Jeg bruker nå Volvo sin originale grønne, jeg da. Tenker å fortsette med det. Volvo verkstedet sier hvert 5 år, men jeg ser det står noe annet på nettet. Ofte skifte medfører jo oftere tilførsel av oksigenrikt vann, så uteukkende fordeler er det jo ikke. Pleier å blande med batterivann når jeg først gjør jobben. Sender også inn kjølevannsprøver til Norsk oljelab i ny og ne for å få greie på rikets tilstand. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.