Jump to content

Lensehull på Flipper 575: Forslag til lokk/propp?

fredriksen

Recommended Posts

Se på bildene:

Flipper 575 hardtop fra -82 har dette lensehullet for å kunne lense / pumpe ut vann som har kommet inn i skroget og som samler seg i kjølen. Som det sees på bilde er åpningen to tommer (52 mm) og dersom dette er plugget & tett, så kan man enkelt vaske båten innvendig for fiskeslo etc.

Har noen et forslag til passende lokk / plugg / kork?

Selv har jeg for en enkel løsning, sett for meg en gummikork beregnet for 52 mm hull, men vet ikke hvor man kan få kjøpt en slik. En mer elegant løsning hadde vært en plugg/et lokk med pakning og enkel låseanordning. Låseanordning ikke for nøkkel, men for å sikre seg at dette ligger i ro om man trår på lokket.

Jeg har ikke sett hva som originalt var levert, men regner med at det var en eller annen form for tetting.

(Ps: bildene er tatt før en enklere oppussing er foretatt; ser noe bedre ut nå.. :smiley:)

WP_20161002_13_38_19_Pro.jpg.623f1bd98a1c6905aa4761888ada6dd7.jpg

Som dere vil se, så mangler også det originale bordet som er luke for bensintankplassen. Om noen har et brukt eller har tips til hvor man kan få kjøpt enten den originale hengselkroken eller nytt / brukt bord, setter jeg pris på et tips eller to.

WP_20161002_13_38_28_Pro.jpg.866db70481e4cfc8014366dc4088d532.jpg 

:-) steinar

sjekk forumet flipperbat.se

der er det nok større muligheter for adekvat hjelp

paster litt inn:

Varför Flipperbat.se?

Flipperbat.se är tänkt fungera som en informationsspridare och som en samlingsplats för dig som är intresserad av Flippers modellutbud från start fram till 90-talet. Här skall du kunna hitta det mesta om alla Flipperbåtars modeller, bilder, teknisk information och fakta om båtarna men också byta erfarenhet med andra likasinnade via sidans Flipperforum. Flipperbat.se lanserades första gången januari 2006 och uppdaterades mars 2017 med ny fräsch layout och uppdaterat innehåll.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...