function loadAds() { window.relevantDigital = window.relevantDigital || {}; relevantDigital.cmd = relevantDigital.cmd || []; relevantDigital.cmd.push(function() { relevantDigital.loadPrebid({ configId: '662fa5660d42b03a9c6d7583', manageAdserver: true, collapseEmptyDivs: true, noGpt: true, collapseBeforeAdFetch: false, allowedDivIds: null, // set to an array to only load certain
s, example - ["divId1", "divId2"] noSlotReload: false, // set true to only load ad slots that have never been loaded }); }); }; Jump to content

Suzuki DF25 er flere år eldre enn selger har opplyst, hvor mye rabatt?


HelgeO

Recommended Posts

Er i ferd med å kjøpe en brukt Suzuki DF25 V-twin. 

Selgeren annonserte den som en 2015 modell, men jeg påpekte at motoren kun ble produsert tom 2014.

Han sa da at det var en 2014 modell kjøpt som overligger i 2015 og at den er brukt mindre enn 10 timer.

 

Har nå fått bilder av motor samt kopi av faktura fra desember 2015. Motoren ble kjøpt ny i 2015 men det er en 2010 modell, dette står både i faktura og kommer frem av serienr.

 

Vi var enige om pris før jeg fikk bilder og faktura, mener nå at jeg ikke bør betale så mye i og med at motoren er 4 år eldre enn antatt.

På bildene ser jeg også at propellen er ganske slitt og har et solid hakk i det ene bladet.

 

Faktura er utstedt til et annet navn enn selger og jeg begynner da å lure på om det kan stemme at motoren er gått kun 10 timer? Disse små motorene har vel ikke telleverk på timer?

Faktura fra 2015 er på samme beløp som det vi ble enige om nå, men jeg får frakten inkludert i prisen.

 

Selger tok bildene i forbindelse med innlevering av motoren til frakt, så motoren er på vei til meg men jeg har ikke betalt noe ennå.

 

Er litt skeptisk nå og har lyst til enten å kansellere hele kjøpet eller be om en lavere pris pga alder på motoren. 

 

Hva synes dere?

 

 

Helge O

Link to post
Share on other sites

Har sendt en mail til selger nå med forslag om ny pris basert på det jeg har funnet ut.

V-Twin ble produsert mellom 2006 og 2014. Jeg er klar over at de nye 3-sylindrede motorene er å forerekke, men da er også prisen betydelig høyere.

 

Selger har gitt meg dokumentasjon på at motoren ble kjøpt ny i desember 2015 og at garanti/reklamasjon gjelder fra da.

Dette har jeg også sjekket med forhandler som solgte motoren til første eier.

 

Første eier hadde kjøpt feil motor, han måtte ha lang stamme. Og selger kjøpte den ubrukt av han.

 

Avtalt pris er noe under 25.000 kr, men vi forhandler nå om en lavere pris.

 

 

Helge O

Link to post
Share on other sites

Nå er det mange som har kjøpt motor hvor produksjons tidspunkt og salgstidspunktet ikke harmonerer. Det som er mest vanlig er å gå ut i fra det tidspunktet motoren er tatt i bruk.( garantitiden starter) Det er også derfor alle motorer leveres med et garantikort som forhandler eller båtfabrikk fyller ut og returnerer til motorfabrikk eller innportør.

om dette har noen innvirkning på prisen har jeg ingen formening om men å føle seg lurt.............:worry:

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...