Jump to content

Vanntett slaveskjerm til pc, anbefalinger?


fokk

Recommended Posts

Nevtech har en fin skjem, fås i forskjellige størrelser, med "finger trykk" skjerm(tror det er det det heter)

navtech.no :rolleyes:

Redigert av careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Komplett selger en 8 tommers skjerm for rundt 2000 kr. Denne er selvsagt langt fra vanntett og neppe like lyssterk som bluetooth skjermene til 20 000 kr.

 

Kunne kanskje være mulig å mekke en liten pleksiglass kasse til en slik skjerm og ha den under sprayhood?

Link to post
Share on other sites

Marwin skrev i en annen tråd om denne 8" skjermen.

 

Tok kontakt med  DETTE firma og kjøpte en 8" skjerm (TFT)  til et par lapper. Passer nydelig inn i "instrumenteringen".

<{POST_SNAPBACK}>

Her er hans kommentar etter å ha prøvd den.

 

Resultat: IMPONERENDE!! Selv med direkte sollys, hadde jeg ikke store vansker med å lese Vektor-kartet!! Kun når sola ble reflektert RETT I ØYET, var det vanskelig å se (naturligvis) men en liten vridning på skjermen, og bildet ble tydelig igjen, selv om sollyset sto rett på skjermen!! Hu & Hei!! :yesnod:

 

Målene i cm:

Utvendig: 20,5 bredde  16,2 høyde  4 tykkelse.  Innvendig (skjermen) 16,4 x 12,3 og diagonalen 20,4 (=8")

Den ble levert med kabler, 230 VAC pwr, 12 VDC sigarettennerkabel, stillbar fot (med klebetape) osv.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg går også med tanker om en slaveskjerm til LapTop'en. Skal stå ute under sprayhood'en.

Denne skjermen er ikke vanntett, men duger nok. I uvær kan den jo bare koples fra og legges under dekk.

Versjonen med touch screen ville være den beste,

da man da vil kunne betjene kartprogrammet fra cockpit med muse-pennen.

 

Geir :sailing:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

ser at smartprodukter som er linket til lenger opp har en 8" touchskjerm med 380 cd/m2 lysstyrke til 2249.- . Dette virker jo veldig lovende! En typisk skjerm er oppgitt til rundt 250 cd/m2 ettersom eg kan huske. Kansje dette er nok til at det virker i dagslys? Ikkje vanntett som trådstarter etterlyser men kansje vel så interessant for andre av oss der akkurat det spiller mindre rolle.

Redigert av Korsnes (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg anbefaler dette opplegget.

Vanntette og støt sikre pcer som Toughbook Panasonic. Det er mulig å få tak på second hand laptopper, som er som nye m/garantier.For en mere billige penger en det Seilas sin nettside annonserte.

http://amtrup.seilmagasinet.no/1265994249_...tilt_en_to.html

 

Her har vi med vi 2 stk på Nordøst passasjen, og fikk testet dem skikkelig. En ting er sikkert, dem tåler mye sjøvann og mange turer i dørken. Er vår erfaring.

Jeg har hatt typen Toughbook CF 29 m/tuchscreen i bruk 1 års tid nå. Og har droppet alt annet som vanlige kartplottere på pidestall etc. som går fort ut på dato. Da menes software som må ofte oppgraderes nå og da på kartplotteren.

Typen CF18/CF19 er fin å bruke i cocpit, og er noe mindre en CF29. CF18 og 19 har vribar skjerm og kan snu skjermen oppe, når lokket er lukket på laptoppen.

 

http://trondaasvoll.seilmagasinet.no/12492..._inn_i_kar.html

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...