QualityDerp Startet 22.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 22.Juni.2017 Hei motoren min er en Yamaha 30ae 2-takt, motoren er nylig kjøpt, men jeg har et problem: motoren starter med en gang men når den står i tomgang så dør den etter en liten stund 5-30 sek (varer litt lengre når jeg ruser den). Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Rune75 Svart 22.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2017 Skru opp tomgangen, hvis den er lav. Bytt tennplugger. Rens forgasseren(ene) I den rekkefølgen. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2017 De første årgangene (kom i 1980) var feilkonstruert og tar inn vann, se dette innlegget. Du finner årsmodell her. Den modifiserte stammen har to store hull i forkant hvor det sildrer ut vann. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 22.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2017 Om du ikke kjenner historien på motoren vil jeg råde deg til å starte med lista under. Går du rett på tomgangsjustering og prøvetur risikerer du å dra mer vann og mjød inn i forgasseren, og der vil du bare ha oljeblandet bensin (2% TCW3 olje) Om alle hadde gidda å drenere forgasser(e) og gjort rein tanken en gang i året så hadde ikke verkstedene hatt mye og gjøre og det hadde blitt mange færre tråder her.... åpne dreneringsskruen i bunnen av forgasseren og samle opp det som kommer ut. La det stå en time. Er det betydlig vann og mjød der så demonter forgasseren og rengjør denne skikkelig. Sjekk at alle hull i dyser og stigerør er åpne (ser du ikke godt nok selv så få hjelp) skru så sammen. sjekk at det ikke er vann og mjød i tanken åpne dreneringen igjen, bruk pumpa og pump igjennom 2-3 desiliter steng drenering og start motoren, om den ikke går nå så prøv neste start motoren og pump sammenhengende med blæra, ingen bedring hopp til lista fra Rune75 denne motoren har vel stifter så da må du nok sjekke disse og tenning... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.