Jump to content

Ny septiktank, hvor koble til sugeslange?

TerjeFjern

Recommended Posts

Har kjøpt denne tanken for å sette inn i båten. Skal ha både mulighet for sugeslange på stasjon og også kunne tømme via pumpe ut i sjøen.  Er det korrekt å av sugeslangen på dekk koblet til nederste tilkobling på tanken.  Så kommer møkk inn fra toalettet i øverste inntak. Eller klarer sugeslangen på stasjonen å suge ut også fra øverste kobling.  Har koblinger oppe og nede på begge tanker.  Lufting av tanken er på toppen av tanken.

IMG_1593.JPG

Edited by TerjeFjern (see edit history)

Sugeslangen må suge fra bunnen av tanken, enten direkte fra bunnen, eller fra kobling på toppen med innvendig rør til bunnen. Jeg vet ikke hva som er innvendig i tanken din. Innløpet fra toalett er vanligvis koblet på toppen, slik at tanken fylles fra toppen, og slangen ikke må stå full av diverse hele tiden. På min båt kan jeg høre at det renner ned i tanken.

Om det er de mulighetene som er synlig på bildet, kobler du sugeslangen nede til venstre. Innløpet oppe til høyre, og lufting oppe til venstre. Lykke til. Jeg har selv en gammel tank i rustfritt stål som har begynt å lekke. Skal byttes til vinteren, men krever en del demontering av interiør.