Jump to content

Yamaha F100, oljesøl når den tiltes ned - hvordan kan jeg feilsøke?

larsen2000

Recommended Posts

Har på de siste to turene lagt merke til litt oljesøl i vannet når jeg tilter motoren ned. Dette er helt borte under kjøring ser det ut til.

Jeg har hydraulisk styring, men ikke noe oljesøl i vannet som ligger inne i båten ved lensen på akterspeilet.

Er en Yamaha F100 4T motor, men regner da med at det må være girolje eller hydraulikken til powertilten? Noen måte jeg kan feilsøke mer på dette med båten på vannet? Virker for så vidt såpass mikroskopisk at det muligens er vanskelig å finne om jeg tar båten på land også?

Tar gladelig imot noen smarte tips :)

Sikkert bare noe mikroskopisk olje/bensin/grease som kan ha ligget i motoren/stammen etc, etter f.eks smøring/oljeskift o.l.. Skal minimalt lite til på vannet av "søl" som ser ut som en "lekkasje". Husker når jeg fylte diesel på Polarsnekka mi, da kunne det jo komme et drypp eller to på sjøen, så jo ut som hele havna var "forurenset".

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...